شناسه خبر:81904
1403/2/9 16:30:21

استاندار همدان گفت: رسیدگی به خواسته‌ها و مطالبات جمعیت جوان در کنار سایر اقشار مختلف جامعه رویکرد دولت سیزدهم است.

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز یکشنبه در مراسم تجلیل از جوانان برتر استان همدان با عنوان «جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت» اظهار کرد: خواسته‌ها و دغدغه‌های حوزه جوانان همواره مورد توجه جدی دولت مردمی سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در دو سال گذشته اقدامات مؤثری در حوزه جوانان انجام شده، ادامه داد: امروزه جوانان در اقصی نقاط کشورمان فعالیت گسترده‌ای دارند و به لطف این قشر پُرتلاش و حامی نظام و ارزش‌های اسلامی، مشکلات حل خواهد شد.

استاندار همدان با اشاره به تلاش قابل تحسین ورزش و جوانان همدان و مدیرکل این دستگاه در برنامه‌های مختلف ورزشی و حوزه جوانان، ابراز امیدواری کرد که پرچم ایران به دست شما جوانان در تمام عرصه‌ها و جهان به اهتزاز درآید.

وی افزود: دشمن تلاش می‌کند با ایجاد مشکلات و بزرگ‌نمایی آن‌ها، زمینه‌های لازم برای فاصله گرفتن جوانان را از انقلاب فراهم کند که با توجه به تلاش مسئولان برای حل مشکلات جوانان به‌عنوان یک دغدغه مهم و حمایت جوانان از نظام اسلامی، برنامه دشمن به شکست انجامیده است.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف مورد نظر باید گفتمان‌سازی مناسبی صورت بگیرد، یادآور شد: شناسایی سلایق و استعدادهای جوانان بسیار حائز اهمیت است تا بتواند در مسیر درست قرار بگیرد و به نتیجه لازم دست یابد.

* برترین‌های جشنواره «جوان ایرانی پرچمدار پیشرفت» در همدان معرفی شدند

در این مراسم که به میزبانی موزه دفاع مقدس همدان برگزار شد، از 30 جوان برتر استان در 10 حوزه مختلف تجلیل شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان در این مراسم گفت: این جشنواره براساس دستورالعمل اعلامی وزارت ورزش و جوانان در قالب یک کارگروه برگزار شد و کارنامه عملکرد هریک از جوانان در شورای داوران مورد ارزیابی قرار گرفت.

علی حقیقی افزود: جشنواره جوان ایرانی، پرچمدار پیشرفت با هدف توسعه ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار، خلاقیت، افزایش نشاط اجتماعی و امید به آینده، تقویت ایمان، روحیه خودباوری و اعتمادبه‌نفس ملی، ایجاد زمینه‌های مشارکت در محورهای فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی، حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین، تقویت روحیه تحقیق، ابداع و ابتکار، الگوسازی مناسب، شناسایی و ارزش‌ نهادن به اندیشه‌های سازنده جوانان ایران اسلامی برگزار شد.

وی اضافه کرد: این جشنواره در 10 سرفصل برگزار و 189 نفر در استان همدان آثار و مدارک خود را به جشنواره ارسال کردند که درنهایت 64 داور در تهران به بررسی آثار پرداخته و 30 برگزیده را اعلام کردند.

در این مراسم از علیرضا صفاریان، محمد داوریان و مهدی برنده در بخش قرآن و خادم اهل بیت (ع)، از دیانا حیدری، حامد پری‌زاده و سیدمیثم حسنی در بخش فیلم، از امیرعلی سلیمانی، ریحانه نوری و سیدابوالحسن صباح‌حسینی در بخش ادبیات، از حامد چهاردولی، جواد کرمی و مجتبی اسماعیلی در بخش کارآفرینی و از مهرداد مرادی، میلاد سوری و میلاد جباری در بخش ورزش تجلیل شد.

همچنین در این آیین بهنام محمدی، علی ایزدی و حمید یادگاری در بخش فعال جهادی، علی معتبرنیا، وحیدعلی نجیمی و میثم ترکمان در بخش فعال اجتماعی، امید پوره‌ئی، میلاد فراهانی‌علوی و مهدی عرب‌زاده در بخش دانش‌بنیان، مهدی چناری، اسماعیل اسدی و حمیدرضا نظریئ‌حاتم در بخش موسیقی و فاطمه حیدری، شکیبا کولیوند و محمدحسن مؤمنی در بخش کنشگر رسانه و فضای مجازی تجلیل شد.

براساس آمارهای اعلام‌شده، استان همدان دارای 600 هزار جمعیت جوان 15 تا 29 سال است.

شناسه خبر 81904