شناسه خبر:45982
1400/6/27 09:28:15

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از برگزاری نخستین نشست ستاد نهضت پیشرفت بانوان همدان در راستای انسجام‌بخشی برنامه‌های این قشر خبر داد.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری از برگزاری نخستین نشست ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان در روز 28 شهریورماه خبر داد و اظهار کرد: در این جلسه برنامه‌ها، سیاست‌ها و مأموریت‌های ستاد نهضت پیشرفت بانوان استان مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با بیان آنکه در این نشست اعضای ستاد در شهرستا‌ن‌های مختلف از بین ظرفیت‌های حوزوی، دانشگاهی، ورزشکاران، اصناف، نوجوانان، جوانان و فرهیختگان و بخش‌های مختلف جامعه دور هم جمع می‌شوند، گفت: رویکرد این مجموعه در هر شهرستان آن است که جمع فرهیخته با بهره‌گیری و هم‌افزایی کامل با تمام مجموعه‌های بانوان در آن شهرستان به مسائل این قشر بپردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: این اعضا مسائل حوزه بانوان را در آن شهرستان براساس زیست‌بوم آنجا شناسایی کنند و با احصای ظرفیت‌ها، فرصت‌ها و اولویت مسائل، برای حل مشکلات حوزه بانوان برنامه بلندمدت و کوتاه‌مدت طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه ستاد نهضت در استان و شهرستان‌ها نقش یک حلقه میانی را ایفا خواهد کرد، گفت: بنا نیست ستاد خود متولی و برگزارکننده برنامه‌ها باشد، بلکه نقش شتاب‌دهنده و هدایت‌کننده ظرفیت‌های مردمی در استان را عهده‌دار است.

این مقام مسئول با اشاره به آنکه این نشست از چهار بخش مهم تشکیل شده که بخش نخست افتتاحیه است، افزود: هدف از بخش نخست تبیین مأموریت و اهداف ستاد برای اعضا توسط اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات است.

نظیری با تأکید بر اینکه بخش دوم نشست‌های هم‌اندیشی بوده که قرار است بانوان مهم‌ترین مسائلی که تاکنون به آن رسیده‌اند را مجدد مورد بحث قرار دهند، گفت: بعد از ظهر جلسات ارائه را داریم و هریک از شهرستان‌ها دستاوردها و تحلیل خود از مسائل بانوان و سایر مسائل را مورد بحث قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه آن‌ها در این نشست اقدامات را در شهرستان خود در معرض نقد و ارزیابی و گفت‌‌وگوی سایر گروه‌ها قرار می‌دهند، خاطرنشان کرد: در پایان این نشست جمع‌بندی بخش‌های مختلف انجام می‌شود که امیدواریم این ظرفیت عظیم و مردمی در خدمت ایجاد حرکت و انسجام‌ بخش‌ بانوان قرار گیرد.

شناسه خبر 45982