شناسه خبر:50059
1400/10/1 11:33:52

رئیس اداره منابع طبیعی نهاوند از عملیات احیا و اصلاح مراتع در 100 هکتار از مراتع شهرستان نهاوند خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان، داریوش عباسی از پروژه احیا و اصلاح مراتع در ‌سطح 100 هکتار از مراتع حوزه تازناب (تاف) این شهرستان با مشارکت بهره‌برداران محلی خبر داد.

عباسی با اعلام این خبر، افزود: حفاظت و احیا از عرصه و اعیان منابع طبیعی از سیاست‌های مهم و سازمانی ما است و در این راستا با مشارکت مناطق محلی اقدامات مهمی اجرا شده که زمینه تقویت پوشش گیاهی مراتع را فراهم می‌کند و این پروژه در عرصه‌های مرتعی محدوده روستای تازناب این شهرستان با مشارکت و همیاری بهره‌برداران محلی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: کاهش بارش باران، ضعیف شدن پوشش گیاهی مراتع را فراهم کرده که در این راستا طرح مشارکت احیای مراتع با همکاری بهره‌برداران، دامداران و اهالی مناطق بسیار حائز اهمیت و تأثیرگذار خواهد بود.

این مقام مسئول به اهمیت انجام عملیات اصلاح و احیا در سطح مراتع اشاره کرد و یادآور شد: عملیات اصلاح و احیای مراتع به‌منظور افزایش پوشش گیاهی، تولید علوفه و افزایش نفوذپذیری آب در خاک و همچنین جلوگیری از فرسایش خاک انجام می‌گیرد.

رئیس منابع طبیعی نهاوند تصریح کرد در این طرح از بذر فستوکا، بروموس و النگاتوم استفاده شده که مقاوم به اقلیم منطقه و کم‌آبی هستند و پس از اجرای این طرح، مراتع به مدت دو سال قرق اعلام می‌شود و سپس جهت بهره‌برداری در اختیار مردم محلی، بهره‌برداران، عشایر و دامداران محلی قرار می‌گیرد.

 

شناسه خبر 50059