سپهرغرب، گروه سیاسی: مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان اظهار کرد: حماسه 9 دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران و بیداری دوباره ملت ایران مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خودفروختگان داخلی بود.
حجتالاسلام علیمراد کیانی اظهار کرد: در بدو خلقت جامعه بشری همواره دو جبهه حق و باطل با هم درحال مبارزه بودهاند، انبیا، اولیای الهی و بندگان صالح و مؤمن در یک جبهه و کفار، مشرکان، مستکبران و فتنهانگیزان در جبهه باطل بودهاند.
وی با اشاره به اینکه جدال بین حق و باطل هیچگاه پایانی ندارد، افزود: حتی در زمان ظهور حضرت حجت (عج) جبهه باطل در قالب لشکر سفیانی و غیره مقابل لشکر امام عصر(عج) میایستند و در منطقه بیداء در زمین فرو میروند و این خود از حقانیت لشکر اسلام به فرماندهی حضرت ولیعصر (عج) و از علائم ظهور است.
کیانی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، جبهه حق با محوریت جمهوری اسلامی با رهبری حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و در مقابل، جبهه باطل با محوریت صهیونیسم، استکبار و ایادی خودفروخته آنها در منطقه و داخل کشور ایستاد.
این فعال فرهنگی با بیان اینکه شاهد چهلوسومین سال مبارزه این دو جبهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هستیم، گفت: جبهه باطل در این مدت چهلوسهساله همواره درصدد توطئه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران بوده که ثمرات آن توطئهها، حوادث تلخ و ناگواری برای ملت ایران و ملتهای مستضعف همسو با این انقلاب بوده که نمونههای بارز آن تحمیل جنگ، تحریمهای فلجکننده و ایجاد آشوب در داخل و بحران و جنگ داخلی در کشورهای افغانستان، عراق، سوریه، یمن، فلسطین، لبنان و غیره در خارج از کشور بود.
وی بیان کرد: از نقشههای شوم دشمن در بدو پیروزی انقلاب اسلامی میتوان به تحرکات تجزیهطلبانه گروهکهای ضد انقلاب در کردستان، آذربایجان، خوزستان، گنبد و هشت سال جنگ تحمیلی نظام استکبار از طریق حزب بعثی عراق علیه ملت ایران و پس از آن تحریمهای اقتصادی کشورهای استکباری، حوادث کوی دانشگاه، حرکت نسنجیده خروج از حاکمیت، فتنه عظیم سال 88 و به تبع آن تحریمهای فلجکننده نظام سلطه که به درخواست برخی از اصحاب فتنه بر کشور تحمیل شد و سالها است دود آن به چشم ملت میرود و فتنه دیماه سال 96 و آبانماه 98 اشاره کرد.
پشت پرده راهاندازی فتنه 88
کیانی ابراز کرد: یکی از فتنههایی که خطر آن کمتر از فتنه 88 نبود، فتنه خروج از حاکمیت جبهه اصلاحات در دولت خاتمی بود که در پی آن در هشت شهریورماه سال 81 از لایحهای دوقلویی پرده برداشت؛ لایحه نخست، «لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس» و دیگر لایحه «تبیین حدود وظایف و اختیارات رئیسجمهور» بود، پشت پرده این دو لایحه دو طیف و حزب تندروی اصلاحطلب، یعنی مجاهدین انقلاب اسلامی و مشارکت بودند.
وی اضافه کرد: لایحه اصلاح قانون انتخابات حدود یک هفته پس از ارائه، به مجلس ششم رفت و طبق آییننامه مجلس، برای بررسی تخصصی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس فرستاده شد، کمیسیون امنیت ملی به ریاست محسن میردامادی در اقدامی کمنظیر این لایحه مهم را تنها طی چند دقیقه و بدون طرح نظرات موافق و مخالف تصویب کرد.
این فعال سیاسی بیان کرد: سران اصلاحطلب معتقد بودند، با تصویب این دو لایحه دیگر هیچگاه قدرت را از دست نخواهند داد، یکی از این لوایح افزایش قدرت و اختیارات رئیسجمهور و به تعبیر بهتر کاهش اختیارات ولی فقیه بود و لایحه دوم به تعبیری حذف نظارت استصوابی شورای نگهبان و زمینهسازی ورود افراد معاند و ضد انقلاب به مجلس شورای اسلامی بود، با تصویب لایحه اصلاح قانون انتخابات مجلس و عدم تأیید آن توسط شورای نگهبان، دولت و مجلس اصلاحات، طرح خروج از حاکمیت را مطرح کردند.
کیانی اظهار کرد: به تبع جریان حاکم در دو قوه مجریه و مقننه، طرح خروج از حاکمیت را در دستور کار قرار داده و بیش از 130 نماینده در مجلس تحصن و تعداد زیادی از وزرا، معاونان وزرا، استانداران، فرمانداران و دیگر مسئولان بهصورت هماهنگ استعفا یا تهدید به استعفا کردند، تا از این طریق نظام را تا مرحله پرتگاه برسانند؛ اما یکبار دیگر تدابیر مقام معظم رهبری این ئوطئه را خنثی کرد.
قیام 9 دی پایان خط فتنه 88 بود
این فعال فرهنگی افزود: سر انجام در سال 88 پس از انتخابات ریاستجمهوری دو تن از نامزدهای انتخاباتی به بهانه تقلب در انتخابات آتش فتنهای را روشن کردند که مدیریت آن بهعهده نظام استکبار بود؛ هرچند مقام معظم رهبری تأکید کردند شیرینی انتخابات را به کام ملت تلخ نکنید، اگر اعتراضی دارید از طریق مراجع قانونی اقدام کنید، ولی اقدام آنها آشوبهای خیابانی بود و از این طریق درصدد از بین بردن اصل نظام جمهوری اسلامی و نظام اسلامی بودند. سردمداران فتنه این آشوبها را نزدیک به هفت ماه ادامه دادند تا در روز عاشورا حرمت عزای امام حسین (ع) را هم رعایت نکرده و ماهیت پلید خود را به نمایش گذاشتند و عزاداران سیدالشهدا (ع) را به خاک و خون کشیدند.
حجتالاسلام کیانی عنوان کرد: قیام 9 دی پایان خط فتنه 88 بود که هفت ماه کشور را با بحران روبهرو کرد، این فتنه را میتوان به جنگ احزاب در عصر رسول اکرم (ص) تشبیه کرد؛ چنانچه در جنگ احزاب یک مثلث شوم با هدف از بین بردن حکومت نوبنیان رسولالله شکل گرفت.
وی گفت: یک ضلع این مثلث، یهودیان بنینضیر بودند که پس از شکست از مسلمانان به سرزمینهای خیبر هجرت کرده بودند، ضلع دیگر آن مشرکین مکه بودند که دشمن محوری مسلمانان بهشمار میرفتند و ضلع سوم که نقش ستون پنجمی و پیادهنظام داخلی را ایفا کرد، قبیله یهود بنی قریظه یا همپیمان مسلمانان بود که متأسفانه در بزنگاه عهد خود را شکسته و با مشرکین و یهود بنینضیر همپیمان شدند.
این استاد دانشگاه ادامه داد: در فتنه 88 مثلث شومی که شکل گرفته بود، پیچیدهتر از مثلث جنگ احزاب بود؛ کشورهای آمریکا، انگلیس، رژیم صهیونیستی و همپیمانان آنها و اتاق فکرهایشان در کشورهای منطقه و سفارتخانههای آنها و همپیمانانشان در تهران در یک ضلع بهعنوان حامی، هدایتگر و ایجاد فضای بینالمللی علیه نظام با ابزار رسانه و غیره، منافقین، سلطنتطلبها و بهاییان بهعنوان ضلع دوم و سران فتنه با انحراف افکار بخشی از مردم در ضلع سوم کشور را به لب پرتگاه بردند.
* فتنهای پیچیدهتر از جنگ احزاب
کیانی اظهار کرد: مهمترین تفاوت فتنه 88 با جنگ احزاب علاوهبر پیچیده بودن این فتنه، حضور حامیان قوی در صحنه یا همان «غول رسانهای» بود که شاید بتوان از آن بهعنوان ضلع چهارم این فتنه یاد کرد.
کیانی افزود: ازنظر تئوری فتنه 88 متأثر از تئوری جنگ نرم جوزف نای نئولیبرال آمریکایی و انقلاب مخملی جورج سوروس صهیونیست نشأت گرفت.
وی ابراز کرد: سران فتنه روزی در مصادره قدرت این کشور جلوس کرده و خود را به بنیانگذار نظام حضرت امام خمینی (ره) نسبت میدادند، یکی خود را نماینده امام و دیگری نخستوزیر امام معرفی میکرد و همین موضوع، امر را برای برخی افراد مشتبه کرده بود تا اینکه ماهیت فتنهگران با حرمتشکنی در روز عاشورا و هتک حرمت به عزای امام حسین (ع)، برای دیگران آشکار شد و سرانجام در حماسه بهیادماندنی 9 دی طومار اصحاب فتنه به دست ملت جمع شد.
این فعال سیاسی گفت: قیام خروشان ملت ولایتمدار ایران در حماسه 9 دی سال 88، عملاً پاسخ دندانشکنی به فتنهگران داخلی و حامیان خارجی آنها بود، قیام 9 دی آبی روی شعلههای آتش فتنهانگیزان بود که لهیب آن میتوانست تمام آرمانهای خمینی کبیر را از بین ببرد، اما غافل از آنکه چراغی که ایزد برفروزد، هرآنکس پف کند، ریشش بسوزد.
این فعال فرهنگی اذعان کرد: قیام 9 دی، حرکتی بود که با حضور مردم با غیرت ایران بهویژه مردم شریف و دیندار تهران و سراسر کشور، نقشه دو دهه گذشته استکبار جهانی به رهبری آمریکاییها را خنثی کرد، حماسه نهم دیماه و حضور عاشورایی مردم حماسهساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی 88 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بود.
کیانی اضافه کرد: حماسه 9 دی نماد عزت، استقلال و بصیرت مردم ایرانی بود که تا آخر پای اصول و آرمانهای انقلاب ایستادهاند، حماسه 9 دی تثبیت مقبولیت نظام جمهوری اسلامی توسط ملت بزرگ ایران بود، حماسه 9 دی بیداری دوباره مردم در مقابل استکبار خارجی و مزدوران و خودفروختگان داخلی بود.
شناسه خبر 50469