شناسه خبر:51096
1400/10/25 09:17:02

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان محلات گفت: پویش مردمی ایرانی سرسبز- هر ایرانی یک درخت در روستای نخجیروان شهرستان محلات برگزار شد.

داود طالبی گفت: این پویش با شعار ایران سرسبز، هر ایرانی یک نهال از نیمه اول آذرماه در استان مرکزی آغاز و تا پایان سال ادامه می‌یابد.

وی افزود: برگزاری پویش درختکاری با مشارکت دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی در روستاهای استان مرکزی هدفگذاری شده‌ است که امروز روستای نخجیروان میزبان سومین پویش درختکاری در سطح استان است.

وی ادامه داد: برگزاری پویش مردمی ایران سر سبز، هر ایرانی یک درخت همزمان با آیین کلنگ زنی بوستان سلامت روستای نخجیروان و کاشت 100 اصله نهال در این بوستان با هدف کاهش آلودگی هوا، تلطیف هوا از گردو غبار، حفظ اراضی و جلوگیری از تخریب و فرسایش آن، جلوگیری از جریان روان آب‌های سطحی و تشکیل سیل و خسارتهای ناشی از آن، ذخیره بیشتر رطوبت در خاک، تقویت سفره‌های زیرزمینی، زیباسازی محیط، ایجاد تفرجگاه سالم برای شهروندان و مسافران، تعدیل درجه حرارت و افزایش رطوبت نسبی هوا، تشکیل یک اکوسیستم در منطقه، تولید چوب،تولید اکسیژن و ترویج فرهنگ منابع طبیعی برگزار شد.

شناسه خبر 51096