شناسه خبر:54858
1401/2/11 09:25:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل آموزش و پرورش ایلام گفت: 42 فضای ورزشی دانش‌آموزی هفته جاری در مناطق مختلف این استان کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی آن‌ها آغاز خواهد شد.

علی درویشی در نشست با خبرنگاران رسانه‌های مختلف گروهی استان افزود: این فضاها شامل 37 زمین ورزشی درون مدرسه‌ای و پنج سالن ورزشی است.

وی اعتبار احداث زمین‌های ورزشی را 136 میلیارد ریال و سالن‌های ورزشی را 50 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این فضاها در اجرای طرح شهید سلیمانی احداث خواهند شد.

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام تجهیز و بازسازی سالن آمفی تئاتر، درمانگاه فرهنگیان، باشگاه فرهنگیان، زائرسرای مهران، اردوگاه دانش‌آموزی خوران ایوان و خرید 351 تبلت دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان بی‌بضاعت را از دیگر اقدام‌های این اداره کل در سه ماه گذشته عنوان کرد.

درویشی با ذکر اینکه بیش از 40 میلیارد ریال برای هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان هزینه شده همچنین از خریداری 30 میلیارد ریال تجهیزات کمک آموزشی ویژه مدارس و 60 میلیارد ریال تجهیزات هنرستانی مدارس خبر داد.

  مشارکت 260 فرهنگی در نذر خدمت

وی به طرح نذر خدمت در این اداره کل اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف مشارکت همکاران علاقه‌مند برای تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان اجرا شده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش ایلام، در این طرح 260 نفر از همکاران فرهنگی اعلام آمادگی کرده و در مقاطع مختلف تحصیلی به دانش‌آموزان بی‌بضاعت و محروم آموزش می‌دهند.

  جمع‌آوری کلاس‌های کانکسی تا پایان سال

درویشی با ذکر اینکه 13 مدرسه استان به‌صورت کانکسی فعالیت دارد گفت: با رایزنی انجام‌گرفته با نوسازی مدارس و بنیاد برکت قرار است تا پایان سال جمع‌آوری و مدارس ساختمانی جایگزین آن‌ها شوند.

وی همچنین از هزینه 10 میلیارد ریالی برای تجهیز 13 پژوهش سرای دانش‌آموزی استان خبر داد.

  فوت 56 معلم استان بر اثر کرونا

وی همچنین با ذکر اینکه هیچ فوت دانش‌آموز در استان بر اثر کرونا ثبت نشده گفت: متأسفانه در این مدت 56 معلم استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

  دانش‌آموز بازمانده از تحصیل معرفی کنید و جایزه بگیرید

مدیرکل آموزش و پرورش ایلام با ذکر اینکه شناسایی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل از اولویت‌های این اداره کل است و گفت: افرادی که دانش‌آموز بازمانده از تحصیل به این اداره کل معرفی کنند از سوی این اداره کل جایزه دریافت خواهند کرد.

 

شناسه خبر 54858