شناسه خبر:55626
1401/3/1 13:16:42

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کردستان با اشاره به وجود برخی آسیب‌های اجتماعی در استان، علل وجودی آن‌ها را نیازمند بررسی و آسیب‌شناسی دانست.

تقویت جهان‌بینی اسلامی در دانش‌آموزان مانع بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

اسماعیل زارعی‌کوشا گفت: تقویت جهان بینی اسلامی در دوران مدرسه در دانش‌آموزان مانع بروز آسیب‌های اجتماعی در دوران بزرگسالی در آنها می‌شود و میزان آسیب‌ها را کاهش می‌دهد.

وی ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی استان کردستان با اشاره به برخی آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی، اعتیاد و طلاق در جامعه، اظهار کرد: علل اصلی بروز این آسیب‌ها در جامعه نقص مربوط به نقص نظام آموزشی است.

وی با بیان اینکه تقویت جهان‌بینی اسلامی در دانش‌آموزان آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد، بر مقوله آموزش در دوران مدرسه تأکید کرد.

وی همچنین وظایف نهادهای اجتماعی و فرهنگی را در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: آمار بالای خودکشی استان در سال‌های گذشته بیانگر ضعف عملکرد امورات فرهنگی و اجتماعی ادارات است.

استاندار کردستان با اشاره به اینکه آمارهای خودکشی استان در سال گذشته روند کاهشی داشته است تصریح کرد: گرچه فقر و بیکاری در برخی آسیب‌های اجتماعی مانند خودکشی دخیل است اما علل اصلی نیست، علل خودکشی نیازمند بررسی کارشناسی است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اینکه آسیب اجتماعی خودکشی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است خواستار تمرکز مجموعه علمی دانشگاه و پژوهشگاه استان بر روی مسائل و دغدغه‌های اصلی مردم به‌ویژه آسیب خودکشی در جامعه شد.

وی با اشاره به اینکه مردم استان کردستان همواره در کارهای خیر پیشتاز بوده‌اند تصریح کرد: بسیاری از مسایل جامعه به دست توانای گروه‌های مردمی حل می‌شود.

این مسئول بر تقویت ظرفیت‌های مردمی و تفاهم میان خیران استان تأکید کرد و اظهار داشت: دولت در این زمینه تنها تسهیل‌گر است.

زارعی‌کوشا با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی و اجتماعی در جامعه بر فعالیت ادارات و بخش‌های فرهنگی و اجتماعی در راستای کاهش مسایل اجتماعی در جامعه تأکید کرد.

وی خواستار نظارت و ارزیابی شفاف در حوزه اجتماعی شد تا مسائل و مشکلات این حوزه به‌درستی بررسی شود.

شناسه خبر 55626