شناسه خبر:56292
1401/3/18 09:20:25

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: از اسفندماه سال 99 تاکنون 80 میلیارد تومان برای احداث سد گرین هزینه شده که باعث پیشرفت 15 تا 20 درصدی طرح شده است.

علیرضا شهبازی روز گذشته اظهار کرد: با توجه به مراحل زمان‌بندی اجرای طرح سد گرین، تاکنون عملیات جاده‌سازی، تجهیز کارگاه و دیگر مقدمات کار انجام شده و دیواره‌سازی سد نیز در آینده اجرا خواهد شد.

وی افزود: طبق زمان‌بندی و با توجه موافقت رئیس مجلس در اختصاص اعتبار مورد نیاز که حدود 450 میلیارد تومان است، پیش‌بینی می‌شود این پروژه اسفندماه سال 1402 مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس با اشاره به فرآیند تخصیص اعتبار برای تسریع در ساخت سد، گفت: با توجه به اینکه عملیات اجرایی سد مدت سه سال راکد مانده و اعتبارات دولتی نیز با محدودیت روبه‌رو بود، با پیگیری کار تکمیل سد از طریق ماده 56 با موافقت سازمان برنامه بودجه و مشارکت سه بانک عامل در دست اقدام قرار گرفت.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد مقرر شد مبلغ 176 میلیارد تومان طی 6 قسط در اختیار پیمانکاران سد قرار گیرد، اضافه کرد: سال گذشته دو قسط آن واریز شد و دو قسط دیگر به‌زودی به حساب پیمانکاران واریز خواهد شد.

شهبازی گفت: علاوه‌بر آن تلاش بر این است که مبلغی دیگر از محل اعتبارات ملی طی ماه‌های آینده جذب و برای ادامه عملیات سدسازی هزینه شود.

وی در توضیح تصویب اعتبار 600 میلیارد تومانی برای احداث سد نیز ابراز کرد: با توجه به اینکه اعتبار اولیه سد گرین 168 میلیارد تومان بوده، بنابراین با درنظر گرفتن نرخ تورم امسال و سال آینده به 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا کار به‌طور 100 درصدی به اتمام برسد که البته شامل اعتبارات ماده 56 نیز هست.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی درخصوص کاربری آب سد گرین نیز گفت: از مجموع ظرفیت کامل سد گرین عمده آن در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

وی افزود: 21 میلیون متر مکعب نیز از آب سد برای شرب تخصیص می‌یابد که البته با توجه به جمعیت فعلی نهاوند بخشی از این آب به‌صورت مازاد به کشاورزی اختصاص خواهد یافت.

شناسه خبر 56292