شناسه خبر:56478
1401/3/23 08:24:43

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: 60 درصد محورهای روستایی نهاوند آسفالت نیستند و از نظر کیفت مشکل دارند.

ضرغام احمدوند روز یک‌شنبه 22 خرداد در جلسه حمل‌ونقل و شورای ترافیک شهرستان نهاوند اظهار کرد: بیشتر محورهای روستایی شهرستان نهاوند از نظر کیفیت و امکانات و تجهیزات ایمنی با مشکل مواجهه هستند.

وی افزود: اکثر راه‌های روستایی ما در شهرستان نیاز به آسفالت و نصب نیوجرسی و تامین روشنایی دارند و همین مشکلات باعث شده که محورهای روستایی نهاوند حادثه‌خیز شوند.

احمدوند ادامه داد: جلسه شورای ترافیک شهرستان از جلسات بسیار مهم شهرستان است و باید این جلسات منظم برگزار و دستگاه‌های که در این جلسه حضور ندارند باید جواب‌گو باشند.

فرماندار نهاوند تصریح کرد: مصوبات این جلسه باید پیگیری و اجرا شود و در صورت اجرا نشدن دستگاه‌های متولی مصوبات باید پاسخگو باشند و علت را بیان کنند.

احمدوند تاکید کرد: با توجه به اهمیت جلسه حمل‌ونقل و شورای ترافیک باید یک کمیته‌ی فنی برای این کارگروه تشکیل بدهیم و نظرات کمیته را برای اجرای مصوبات در نظر بگیریم.

رئیس پلیس‌راه نهاوند گفت: متاسفانه راه‌های روستایی شهرستان نهاوند مشکلات زیادی دارند و امسال بیشترین تصادفات شهرستان در محورهای روستایی اتفاق افتاده است.

سرگرد روح‌الله گماردر این‌باره اظهار کرد: در سه ماهه نخست امسال 9 نفر در تصادفات جاده‌ای شهرستان نهاوند جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد 5 نفر در محورهای روستایی شهرستان جان خود را از دست داده‌اند و این آمار بالایی است.

وی تصریح کرد: راه‌های روستایی شهرستان مشکلات عدیده‌ای دارند و نقص و کمبود تجهیزات در این محورها باعث ایجاد تصادفات زیادی شده است.

گمار افزود: اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز در این زمینه پاسخ‌گو نیست و بارها با این اداره تماس گرفته‌ایم که متاسفانه پاسخگو نیستند.

وی ادامه داد: تقاطع روستای زرامین سفلی، سه‌راهی فارسبان و سه‌راهی چشمه‌ماهی که پرتردد هم هستند اصلا روشنایی ندارند و همین مهم هم باعث بروز تصادفات زیادی در این محورها شده است.

رئیس پلیس‌راه نهاوند خاطرنشان کرد: زیرگذرهای شهرستان نیز به حال خود رها شده‌اند و هیچ کمکی به حل مشکلات ترافیک و مردم شهرستان نکرده‌اند.

گمار با بیان این‌که بیشتر راه‌های روستایی نهاوند مشکل روکش آسفالت و خط‌کشی دارند، خاطرنشان کرد: برخی محورهای روستایی ما نه تابلو و نه علائمی دارند که باید برای حل این مشکلات چاره‌ای شود زیرا افراد غریبه در این محورها دچار مشکل می‌شوند.

  مصوبات شورای ترافیک نهاوند اجرایی نمی‌شود

وی با بیان این‌که مصوبات شورای ترافیک نهاوند تصویب می‌شود ولی اجرایی نمی‌شود، اضافه کرد: مصوبات تصویب می‌شود و چرا راه و شهرسازی مصوبات را اجرایی نمی‌کند ما نمی‌دانیم و اگر جلسات برگزار می‌شود باید مصوبات هم انجام شود.

گمار یادآور شد: هم‌چنین برج نوری در سه‌راهی شعبان باید جابه جا شود که این طرح تصویب شده ولی چرا تاکنون انجام نشده است.

  فوت 45 نفر در محورهای نهاوند در سال گذشته

رئیس پلیس‌راه نهاوند در ادامه گفت: سال گذشته بیشترین آمار استان در فوتی‌ها را داشتیم و متاسفانه 45 نفر در سال گذشته در محورهای نهاوند فوت شدند.

گمار در خاتمه تصریح کرد: جان یک انسان خیلی ارزشمند است و متاسفانه با تصادفاتی که هر ساله در محورهای شهرستان اتفاق می‌افتد افراد زیادی جان خود را از دست می‌دهند و خانواده‌های زیادی داغدار می‌شوند که باید برای حل مشکلات محورهای ارتباطی شهرستان خصوصا محورهای روستایی چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

شناسه خبر 56478