شناسه خبر:56818
1401/3/31 08:16:58

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار نهاوند گفت: با توجه به ظرفیت شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی، صنایع تبدیلی از نیازهای اساسی این شهرستان است.

ضرغام احمدوند روز دوشنبه 30 خردادماه در بازدید از پروژه احداث سردخانه چهار هزار تُنی و واحد گلخانه‌ای روستای دردانه بخش خزل اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب مهم کشاورزی در استان و در کشور محسوب می‌شود و کشاورزی این شهرستان یکی از بسترهای مهم و سودآور برای سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم دولت سیزدهم حمایت از تولید و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است، افزود: ورود بخش خصوصی برای تحقق این امر مهم یکی از ضروریات است که دولت در این‌ خصوص با درنظر گرفتن سیاست‌های تشویقی، برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خوبی نیز تدوین کرده و در دست اجرا دارد.

احمدوند ادامه داد: حرکت به سمت کشاورزی نوین با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان فعال و ارتباط با دانشگاه‌ها می‌تواند بستر توسعه شهرستان را بیش‌ازپیش فراهم کند.

فرماندار نهاوند با اشاره به اینکه ایجاد صنایع تبدیلی مورد نیاز در نهاوند باید دنبال شود، تأکید کرد: صنایع تبدیلی و وابسته به کشاورزی در نهاوند یکی از مطالبات و دغدغه‌های اصلی کشاورزان از گذشته تاکنون بوده، بنابراین باید با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی این مشکل را رفع کرد.

وی در ادامه یادآور شد: بحران آب در دنیا یکی از موارد مهم است که همه ما باید برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه تلاش کنیم.

 

شناسه خبر 56818