شناسه خبر:56929
1401/4/2 08:43:55

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار ایلام گفت: هشت استان معین برای تکمیل زیرساخت‌های اربعین در مهران فعال هستند.

حسن بهرام‌نیا صبح روز چهارشنبه در دیدار محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی با عنوان این مطلب که برای برگزاری یک اربعین به‌یادماندنی باید کاری کنیم که شیرینی زیارت زائران مضاعف شود، اظهار کرد: امروز ایلام در ایجاد و ترمیم زیرساخت‌های جاده‌ای به یک کارگاه عمرانی و سازندگی مبدل شده است.

وی در ادامه گفت: تسریع در تکمیل پروژه‌های حوزه راه اربعین در اولویت و دستور کار استان قرار گرفته است.

این مقام مسئول افزود: امسال بخش اعظمی از زائران اربعین از مرز مهران به کربلا مشرف می‌شوند که این مهم می‌طلبد به زیرساخت‌های این مرز بیش از گذشته توجه شود.

استاندار ایلام با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود نزدیک 80 درصد زائران مهران را به‌عنوان مسیر بازگشت خود به کشور انتخاب کنند، اضافه کرد: تلاش خواهیم کرد با اعتبارات متمرکز و رایزنی‌های انجام‌شده در مرکز هیچ وقفه‌ای در عملیات عمرانی پروژه‌ها ایجاد نشود تا پروژه‌های عمرانی و راهسازی در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

استاندار ایلام با ابراز رضایت از عملکرد مدیران کل راه و شهرسازی و راهداری استان، گفت: نخستین مدیری که در استان در دولت سیزدهم ابقا شد، عبدالله بهادری مدیرکل راه و شهرسازی بود.

وی همچنین با قدردانی از مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان، افزود: از زمان حضور ایشان در ایلام به‌صورت مشارکتی 400 میلیارد تومان با سازمان راهداری انعقاد قرار داشته‌ایم.

در ادامه محمدرضا کدخدازاده، معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و پیگیری استاندار ایلام برای تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه‌تمام استان، گفت: وزارت راه و شهرسازی نیز در حد امکان اعتبارات لازم را برای پروژه‌های حوزه راه و شهرسازی استان اختصاص خواهد داد.

شناسه خبر 56929