شناسه خبر:61893
1401/8/8 00:34:24
اذعان هفت سفیر کشورهای خارجی؛

ظرفیت‌های صنعتی استان مرکزی بی‌نظیر است

سپهرغرب، گروه خبر: هفت سفیر کشورهای خارجی سفر دوروزه به استان مرکزی برای شرکت در نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک داشتند و از نمایشگاه صنعت و ماشین‌آلات صنعتی این شهر و بخشی از توانمندی‌های صنعت این استان بازدید و ظرفیت‌های ارزشمند این خطه را در تولیدات صنعتی بی‌نظیر عنوان کردند.

استان مرکزی به‌عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است و این استان در زمینه تولیدات بخش صنعت و ماشین‌آلات صنعتی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

این استان برای نخستین‌بار در چهارم و پنجم آبان‌ماه جاری میزبان همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری اراک در فرهنگ‌سرای این شهر بود که علاوه‌بر سرمایه‌گذاران استانی و ملی، هفت سفیر و دیپلمات سفارت‌خانه‌های مختلف نیز در آن حضور داشتند.

سفرای حاضر در این همایش علاوه‌بر شرکت در بخش‌های مختلف این رویداد ملی و اظهار نظر درخصوص چگونگی جذب سرمایه‌گذاری، از بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و نمایشگاه صنعت استان مرکزی بازدید کردند و نسبت به سرمایه‌گذاری و تقویت مراودات اقتصادی با این استان اعلام آمادگی کردند.

   کیفیت تولیدات صنعتی استان مرکزی هم‌تراز با کشورهای اروپایی است

دیپلمات سفارت اوگاندا گفت: کیفیت تولیدات صنعتی استان مرکزی ازجمله صنایع پتروشیمی، آلومینیوم و ساخت تجهیزات پالایشگاهی هم‌تراز کشورهای اروپایی و آسیای شرقی است.

«داود عباس تاماله» افزود: در جریان سفر به استان مرکزی، از برخی تولیدات و محصولات صنعتی استان مرکزی بازدید شد و کیفیت بالای تولیدات گویای ظرفیت بالنده صنعت این استان است.

وی بیان کرد: زمانی که به سفارت برگردم، اطلاعات این سفر را به سرمایه‌گذاران و تجار کشورم در اوگاندا منتقل می‌کنم و امید است بتوانیم با تجار و صاحبان صنایع اراک و استان مرکزی ارتباط بیشتری برقرار کنیم.

   صنعت استان مرکزی شناخته‌شده است

سفیر نیکاراگوئه هم گفت: خوشحالم که به استان مرکزی سفر و از نزدیک از نمایشگاه صنعت این استان بازدید کردم.

«ایسام لنین براوو» افزود: استان مرکزی به‌لحاظ صنعت در ایران و منطقه شناخته‌شده است و درحال حاضر به دنبال ایجاد روابط و دوستی‌های نزدیک نه‌تنها با اتاق بازرگانی، بلکه با مسئولان استان مرکزی هستیم تا روابط دو کشور تقویت شود.

وی بیان کرد: فرصت‌های زیادی در این سفر شناسایی شد، کیفیت محصولات این استان بالا بوده و قیمت‌ها هم مطلوب و رقابتی است.

   کوبا به صنایع سنگین استان مرکزی نیازمند است

سفیر کوبا نیز گفت: در سفر به استان مرکزی از تجهیزات و غرفه‌های مختلف نمایشگاه صنعت این استان بازدید به عمل آمد و کیفیت تولیدات ایده‌آل ارزیابی شد و باید تلاش کنیم تا نیازهای مختلف کشور کوبا به‌خصوص در حوزه صنایع سنگین را از این استان تأمین کنیم.

«آلبرتو گونزالس کاسالس» افزود: دومین‌بار است که به اراک سفر می‌کنم، این شهر ظرفیت‌های زیادی دارد و در بخش اقتصادی و افزایش روابط دو کشور کارهای زیادی می‌توان انجام داد و تلاش می‌شود تا در این مسیر گام‌های بلندی برداشته شود.

وی ادامه داد: هماهنگی مدیریت شهری، استانداری و صاحبان صنایع در استان مرکزی به وضوح به چشم می‌خورد و تلاش بخش دولتی در رسیدگی به مسائل و مشکلات بخش تولید نقطه قوتی است که در کمتر جایی از نقاط مختلف دنیا وجود دارد.

   ایران و سنگال زمینه افزایش تبادلات تجاری را دارند

سفیر سنگال هم گفت: نمایشگاه صنعت اراک فوق‌العاده است؛ از گذشته توانمندی اراک و استان مرکزی را شنیده بودم، اما تاکنون بازدید از نزدیک میسر نشده بود.

«سالیو نیانگ دینگ» افزود: این نمایشگاه توانمندی‌های زیادی دارد و می‌تواند تبادلات میان ایران و سنگال در زمینه تجاری افزایش یابد.

وی بیان کرد: این نمایشگاه در سطح خوب و بالایی سامان‌دهی و مدیریت شده است و در این سفر موقعیتی پیش آمد که از نزدیک با تولیدات این خطه آشنا شوم.

   استان مرکزی پیشرفت صنعتی بالایی دارد

سفیر قزاقستان نیز گفت: بازدید از نمایشگاه و تولیدات صنعتی استان مرکزی خیلی مفید و حائز اهمیت بود، تا قبل از این سفر از ظرفیت بالای استان مرکزی خبر نداشتم.

«اسخت اورازبای» افزود: ظرفیت‌های بالای صنعتی در این سفر بازدید شد و این استان در تولیدات صنعتی پیشرفت خوبی کرده و تولیدات زیادی دارد.

وی بیان کرد: امید است در آینده با شرکت‌هایی که در این سفر با آن‌ها آشنا شدم، روابط مستقیم برقرار کنیم و منجر به نتایج مثبت و ملموس شود.

   تنوع محصولات صنعتی استان مرکزی بالا است

سفیر بنگلادش هم گفت: بسیار خوشحالم که در همایش سرمایه‌گذاری اراک شرکت و از نمایشگاه صنعت استان مرکزی بازدید کردم.

«اعظم گوسال سارکر» افزود: تنوع محصولات صنعتی به‌ویژه ماشین‌آلات تولیدی استان مرکزی بسیار بالا است.

وی بیان کرد: جالب است که یک‌سری شرکت و تولیدکننده این استان از قبل با کشور بنگلادش، مانند واگن پارس و ماشین‌سازی روابط تجاری داشته و تعدادی از محصولات صنعتی استان مرکزی به بنگلادش صادر شده است.

نخستین همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر اراک چهارم و پنجم آبان‌ماه جاری به میزبانی شهرداری اراک برگزار شد و در راستای برگزاری این همایش و سفر سفرای خارجی به استان مرکزی، دو تفاهم‌نامه فرهنگی و اقتصادی نیز بین شهرداری اراک با سنگال و کوبا منعقد شد.

شناسه خبر 61893