شناسه خبر:62118
1401/8/14 08:58:56
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان خطاب به مسئولان:

خانه، مدرسه و دانشگاه را در برنامه‌ریزی‌ها اولویت قرار دهید

سپهرغرب، گروه خبر - سمیرا گمار: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: اولویت خود را در برنامه‌ریزی‌ها خانواده، آموزش‌وپرورش و دانشگاه بگذارید؛ اگر ما قرار است برای رفع کمبودها برنامه‌ریزی کنیم، در کنار توجه به معابر و فضاهای عمومی شهری نیاز است خانواده و مدرسه را به‌طور ویژه مورد توجه قرار دهیم.

حسن رضانیا صبح روز پنجشنبه در چهارمین جلسه قرارگاه عفاف و حجاب که با حضور مدیرکل امور اجتماعی، مدیرکل امور بانوان و جمعی از مدیران و مسئولان در سالن جلسات شهدای استانداری همدان برگزار شد، با بیان اینکه ما در یک نبرد هویتی قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: نگاه دشمن به برچیده شدن آرمان‌های هویتی است و وقتی در این کارزار قرار بگیرد، نمادها را نشانه می‌گیرد.
   بی‌توجهی مسئولان به شرکت در جلسات را پیگیری کنید
وی خاطرنشان کرد: دنبال کردن فضای بی‌عفتی در جامعه و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها به‌عنوان مرکز تولید علم و قدرت دشمن را بر آن داشته تا دست روی حجاب بگذارد پس با این وصف ما هم باید روی این نماد سرمایه‌گذاری کنیم.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأکید بر اینکه اجرای یک برنامه نیازمند فهم مشترک است، تصریح کرد: اگر قرار است به بحث عفاف و حجاب ورود حاکمیتی داشته باشیم، چاره‌ای نداریم جز اینکه به سمت افزایش معرفت مخاطبان خود خصوصاً نسل جوان برویم.
رضانیا با ابزار ناخرسندی از قصور و کم‌توجهی برخی دستگاه‌ها نسبت به حضور در کمیته فرهنگی و دینی، به عدم اهتمام مدیران تأکید کرد و گفت: ظاهراً برخی‌ها از کنار این مسئله مهم سرسری می‌گذرند و باید بگوییم مدیران ما حساس نیستند.
وی متذکر شد: گاهی بی‌توجهی‌ها کار را تا جایی پیش می‌برد که استاد و معلم ما در دانشگاه و مدرسه که فرد قابل توجه و محل رجوع نسل جوان و نوجوان است، دست به تحریف می‌زند و مطالب خلاف واقع می‌گوید.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان با تأکید بر اینکه باید روی جریان ارزشی هم کار کرد و به غنای فکری آنان نیز اندیشید، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم از فضایی که دشمن درحال برنامه‌ریزی برای آن است به‌راحتی عبور کنیم. باید دور هم نشسته و به فهم مشترک از مسائل برسیم تا بتوانیم چاره‌اندیشی کنیم و اینکه برخی در جلسات حاضر نباشند، نمی‌توان توقع اثرگذاری داشت.
رضانیا خطاب به مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری همدان اعلام کرد: خواسته ما از دستگاه‌ها ارائه یک برنامه علمی بوده، پیگیری کنید چرا این مسئله تاکنون اجرایی نشده؟ چرا به این موضوع توجه نشده؟ به تعهدات و مصوبات باید عمل شود، اگر عمل نشد انتظارم این است که قاطعانه از دستگاه‌ها بخواهید چرا عمل نکرده و پاسخی نداده‌اند.
وی خطاب به مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گفت: به بیان رهبر انقلاب درخصوص «دنیای جدید»، تمرکز اصلی و اولویت خود را در برنامه‌ریزی‌ها روی آموزش‌وپرورش، خانواده و دانشگاه بگذارید؛ اگر ما قرار است برای رفع کمبودها برنامه‌ریزی کنیم، در کنار توجه به معابر و فضاهای عمومی شهری، نیاز است خانواده و مدرسه را به‌طور ویژه مورد توجه قرار دهیم.
   اجازه نداریم فعالیت‌های عمومی جامعه را تحت هیچ شرایطی تعطیل نکنیم
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن در پی تعطیلی برنامه‌های عادی نظام اسلامی است و می‌خواهد زندگی جامعه از جریان بیفتد، اذعان کرد: اجازه نداریم فعالیت‌های عمومی جامعه را تحت هیچ شرایطی تعطیل کنیم؛ برای برگزاری برنامه‌ها ملاحظات و تدابیر را دیده و برنامه‌ها را با قدرت و قوت برگزار کنید.
   برای برنامه‌های خود مشاور رسانه‌ای درنظر بگیرید
رضانیا با اشاره به اهمیت نقش رسانه در دنیای کنونی، مطرح کرد: بخشی از تربیت فعلی نسل جدید در رسانه شکل می‌گیرد؛ برای برنامه‌های خود در کمیته‌های مختلف مشاور رسانه‌ای درنظر بگیرید، ضمن اینکه تلاش می‌کنید کار را به آفت عجله آغشته نکنید و موارد لازم را درنظر بگیرید.
   چتر خود را برای اقشار مختلف باز کنید
وی در خاتمه سخنان خود از همه مسئولان خواست چتر خود را در پذیرش افراد از اقشار مختلف باز کنند و برنامه‌هایشان را معطوف به یک قشر و یک اندیشه نکرده و راه را برای حضور آحاد مردم با اندیشه‌های گوناگون هموار کنند.
   برنامه باید از خود دستگاه بجوشد
رئیس کمیته فرهنگی و دینی قرارگاه عفاف و حجاب نیز با بیان اینکه 27 دستگاه برای کمیته فرهنگی و دینی تعریف شده است، عنوان کرد: تلاش ما این است که با ارائه آموزش‌های تکمیلی منشأ اقدامات مؤثر و واقعی باشیم؛ ضمن اینکه با ورود جدی برخی دستگاه‌ها، بعضاً نماینده برخی دستگاه‌ها در جلسات حاضر نمی‌شوند.
حجت‌الاسلام‌ محمدهادی نظیری خاطرنشان کرد: کمیته فرهنگی و دینی شامل آموزش، تولید محتوا و فرهنگ بوده و اعتقاد ما این است برنامه باید از خود دستگاه بجوشد؛ برای مثال آموزش‌وپرورش معلم‌ها و دانش‌آموزان را بهتر می‌شناسد، بنابراین بهتر می‌تواند براساس نیازهای آنان برنامه‌ریزی کرده و تصمیم‌سازی کند تا مؤثر واقع شود.
رئیس کمیته فرهنگی و دینی قرارگاه عفاف و حجاب با اشاره به برنامه‌ریزی برای دانشگاهیان، از رویداد «پیشگام» نام برد و افزود: این رویداد تاکنون در دو مرحله با محوریت اساتید و دانشجویان در قالب زمانی سه هفته اجرا شده که براساس آن آسیب‌ها و معضلات شناسایی‌ شده و با مسئله‌محوری و ارائه راهکار در سطوح مختلف دنبال می‌شوند.
حجت‌الاسلام نظیری ادامه داد: در حوزه مهارت‌های ارتباطی و رفتاری در دستگاه‌های دولتی و جامعه هدف نیز به دنبال تحقق و تقویت زیست عفیفانه هستیم و برنامه‌ها حول این محور ارائه می‌شود.
وی به حوزه تعلیم و تربیت و آموزش‌وپرورش هم اشاره کرد و گفت: در این بخش ما با سه قشر دانش‌آموزان، معلمان و والدین روبه‌رو هستیم و به هر سه بخش توجه شده است.
   از رویداد دختران حاج‌قاسم تا رویداد جیغ!
رئیس کمیته فرهنگی و دینی قرارگاه عفاف و حجاب توضیح داد: در بخش دختران دانش‌آموز رویداد دختران حاج‌قاسم را داریم که هدف از آن آشنا کردن دختران با ادبیات انقلاب اسلامی و تجهیز آن‌ها به گفتمان انقلاب است تا با زبان خود در مدارس راوی انقلاب باشند. کافه کتاب مهدخت دیگر برنامه‌ای است که برای این جامه هدف برنامه‌ریزی شده و درنهایت ایستگاه جیغ سومین برنامه ما برای دختران بوده که با هدف ایجاد فرصت گفت‌وگو شکل گرفته است.

شناسه خبر 62118