شناسه خبر:62306
1401/8/17 23:33:36

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: قدرت رسانه‌ای جهان جوانان ایران را نشانه گرفته و وظیفه دانشگاه در مقطع کنونی بسیار خطیر است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، ابوالفضل یدالهی‌اصلان در همایش جهاد تبیین دانشگاهیان که به همت بسیج کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی همدان و با حضور دانشگاهیانی از مراکز آموزش عالی استان همدان برگزار شد، ابراز کرد: متأسفانه سال‌ها از جهاد تبیین غفلت کرده‌ایم.

وی افزود: در زمانی که صحبت از جنگ نرم در جامعه بود، خاکریز این جبهه در دانشگاه قرار داده شد و دانشجویان افسران جنگ نرم قلمداد شدند؛ اما کمتر حرکت منسجم و هماهنگی در کشور رخ داد.

دبیر هیئت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی همدان تصریح کرد: متأسفانه امروز قدرت رسانه بر افکار عمومی متمرکز شده‌ و نسلی از جامعه که جوانان دهه 80 هستند را با خود همسو و هماهنگ کرده‌ است.

یدالهی‌اصلان افزود: امروز در یک جنگ ترکیبی چندجانبه هستیم و قدرت رسانه‌ای جهان جوانان ایران را نشانه گرفته و وظیفه دانشگاه در مقطع کنونی بسیار خطیر است.

وی تأکید کرد: امروز بیش‌ازپیش نیاز به گفتمان و روشنگری در جامعه احساس می‌شود و دیگر گفتمان یک‌سویه جوابگو نیست؛ نسل حاضر نسل تعامل دوسویه است و باید گفت‌وشنود در جامعه حاکم شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان بیان کرد: انسجام دیگر کلیدواژه است که باید در جهاد تبیین مورد توجه قرار گیرد؛ دشمنان قسم‌خورده این نظام به فکر برهم زدن انسجام ملت ایران هستند و اگر خدای‌ناکرده این اتفاق بیفتد، ضربه جبران‌ناپذیری به‌ نظام و جامعه اسلامی وارد می‌شود.

یدالهی‌اصلان اظهار کرد: خِرَد جمعی انقلاب با رعایت اصل انسجام و گفتمان دوسویه، برای نظام اقتدارآفرین است و می‌تواند مارا به آرمان‌های بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی نزدیک و نزدیک‌تر بکند.

   جمهوری اسلامی آمال و آرزوی همه پیامبران الهی است

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان نیز گفت: حضرت امام (ره) به دنبال روشنگری حقایق و نهادینه کردن اخلاق در تمام شئونات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، فردی و اخلاقی بود.

حسین رضوان با طرح این سؤال که امروز رویکرد ما در جهاد تبیین چیست و استراتژی ما باید چگونه باشد؟ گفت: حکومتی که به رهبری حضرت امام (ره) و پشتیبانی علما، حوزه‌های علمیه و توده مردم آغاز شد، ریشه در قرآن و سنت نبوی (ص) دارد.

وی افزود: انقلاب اسلامی آرزوی انبیا و حضرات معصومین (ع) است و حکومت الهی بدون فرماندهی و رهبری دینی که مورد تأیید عالمان اسلامی نباشد، چیزی غیر ممکن و باطل است.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا همدان تصریح کرد: امروز سؤال بزرگ اندیشکده‌های غرب این است که چرا با این‌همه فشار، تهدید، تحریم، جنگ و عوامل مختلف آسیبی به جمهوری اسلامی نمی‌رسد و این عامل قدرت‌زای جمهوری اسلامی چیست.

رضوان افزود: امروز همه می‌دانند که شیشه عمر جمهوری اسلامی مردم هستند و اگر مردم و اتحاد و همبستگی آنان که پشت نظام وجود دارد گرفته شود، به‌طور قطع جمهوری اسلامی اثری در دنیا نخواهد داشت.

وی تأکید کرد: برای اینکه وقایع جمهوری اسلامی به مردم بازگو شود، نیاز مبرم به تبیین و روشنگری در تمام عرصه‌ها است و اگر با مردم روراست باشیم، به‌طور قطع و یقین مردم پشت حکومت خواهند ایستاد؛ همین‌طور که در 43 سال عمر انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند.

رضوان با اشاره به اینکه برای جهاد تبیین به آدم‌های متخصص، برنامه و سیستم خاص نیاز است، تصریح کرد: دانشگاه جایی است که افراد متخصص تربیت می‌کند و نقش انسان‌سازی دارد

وی تأکید کرد: در دانشگاه بر مبنای لیبرال و سکولاریسم اصلاً با علوم دینی کار ندارند، اما در دانشگاه جمهوری اسلامی باید علوم دینی انسان‌ساز باشد و به دین از نگاه الهی نظر انداخت.

رضوان اظهار کرد: توسعه علم در حکومت دینی و انسان‌سازی، وظیفه خطیر دانشگاه در عصر حاضر است.

شناسه خبر 62306