شناسه خبر:82367
1403/2/20 15:52:31

مسئول دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی همدان گفت: 49 مصوبه و دستاورد مهم اقتصادی این شورا طی سال 1402 گره‌های زیادی از مشکلات کارآفرینان استان باز کرده است.

رحیم مرتضایی روز پنجشنبه ابراز کرد: این دستاوردها در حوزه زیرساخت‌ها، اصلاح قوانین و مقررات، بخشنامه‌ها و رویه‌های اداری و سایر بخش‌ها بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع 49 مورد مصوبه و دستاورد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته 46 مورد آن استانی و سه مورد آن ملی است.

مرتضایی بیان کرد: سال گذشته دبیرخانه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی 10 جلسه با محوریت صادرات، معادن، امور بانکی، تجارت با مجارستان، مسائل فرش دستباف، کشاورزی، معادن، ثبت برند، کار و رفاه اجتماعی و تأمین اجتماعی برگزار کرده است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان همدان گفت: تعداد مصوبه اجراشده در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سال گذشته 13 مورد بوده و 36 مورد آن درحال پیگیری است.

مرتضایی خاطرنشان کرد: پیگیری تمکین سازمان تأمین اجتماعی در مورد آرای دیوان عدالت اداری، پیگیری مستمر مشکلات مالیاتی و تأمین اجتماعی فعالان اقتصادی، احصای مصادیق میدانی چالش‌های تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان و رفع مشکلات کارفرمایان در هیئت‌های کارشناسی مشاغل سخت و زیان‌آور موارد، پیشنهادهای این شورا در سال جاری است.

شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در راستای اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و نیز قانون مربوطه، همسو با بخش اقتصادی سیاست‌های کلی برنامه پنجم ابلاغی مقام معظم رهبری شکل گرفت و مجالی برای تعامل بیشتر ارکان حاکمیت به‌خصوص قوه مجریه با بخش خصوصی است که از یک‌سو بتواند نسبت به رفع موانع کسب‌وکار و تسهیل فعالیت اقتصادی تشریک مساعی بیشتر کنند و از سوی دیگر به منطقی کردن اندازه دولت و توسعه سهم بخش خصوصی در اقتصاد کشور بینجامد.

دبیرخانه این شورا در اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و اتاق‌های بازرگانی استان‌ها مستقر است و مصوبات دبیرخانه شورا برای تأیید نهایی به «نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به ریاست استاندار هر استان» ارجاع می‌شود.


منبع: خبرگزاری ایرنا

شناسه خبر 82367