شناسه خبر:82230
1403/2/18 15:20:36
معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور:

اختصاص 77 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از اختصاص 77 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان همدان، ذوالفقار مهدی‌زاده روز سه‌شنبه 18 اردیبهشت‌ماه در جلسه بررسی پروژه‌های آب و فاضلاب شهرستان ملایر که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 77 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح فاضلاب شهر ملایر از محل ماده 56 قانون بودجه و 30 میلیارد تومان اعتبار از محل بند «ی» تبصره 15 قانون بودجه (اعتبارات در اختیار وزیر) برای آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان ملایر اختصاص داده شده است.

مهدی‌زاده تصریح کرد: یک دستگاه تانکر آب‌رسانی سیار از محل اعتبارات متمرکز ملی برای آب‌رسانی به روستاهای دارای تنش آبی شهرستان ملایر، خریداری و تحویل داده شده است.

وی با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در آب‌رسانی به روستاها، مطرح کرد: جمعیت زیر پوشش روستایی تا پایان دولت دوازدهم در کشور 82 درصد بود که این آمار در دولت سیزدهم به 87 درصد رسیده و تا پایان دولت به 90 درصد معادل 19 میلیون نفر می‌رسد.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان کرد: از ابتدای شروع طرح جهاد آب‌رسانی تاکنون، پنج هزار روستا به‌صورت پایدار آب‌رسانی شدند و برنامه ما این است که این آمار تا پایان دولت سیزدهم به 10 هزار روستا برسد.

مهدی‌زاده در پایان یادآوری کرد: مدیریت اولویت‌بندی پروژه‌های آب‌رسانی روستایی باید توسط شرکت‌های آب و فاضلاب مورد توجه قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه فرهاد بختیاری‌فر، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان نیز گزارشی از آخرین اقدامات، فعالیت‌ها و وضعیت استان در حوزه آب و فاضلاب را شرح داد و فرماندار ملایر هم خواستار رسیدگی به موضوع فاضلاب شهری و آب‌رسانی روستایی در این شهرستان شد.

در پایان جلسه آیین تکریم و معارفه‌ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر برگزار و رسول روبخش به‌عنوان سرپرست جدید شرکت آب و فاضلاب شهرستان ملایر معرفی شد.

شناسه خبر 82230