شناسه خبر:62700
1401/8/28 09:06:44

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از تعیین تکلیف ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تحت مالکیت دولت در استان خبر داد.

جهانگیر الیاسی از تعیین تکلیف ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی تحت مالکیت دولت در شهرهای استان خبر داد و اظهار کرد: این موضوع با جدیت دنبال خواهد شد.
وی با بیان اینکه این اقدام در رستای اجرای آیین‌نامه بند (ک) تبصره 11 قانون بودجه سال 1401 (موضوع تعیین تکلیف ساختمان‌های احداثی در اراضی ملی که قبل از تاریخ یکم فروردین‌ماه سال 1394 تصرف شده) است، گفت: شهروندان کردستانی می‌توانند با مراجعه به ادارات راه وشهرسازی در شهرستان‌های استان و تشکیل پرونده و طی مراحل قانونی در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به تعیین تکلیف این اراضی اقدام کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان تصریح کرد: با توجه به اینکه قانون‌گذار پایان سال‌جاری را به عنوان آخرین مهلت تعیین تکلیف اراضی تصرفی اعلام کرده، متقاضیان برای بهره‌مندی از مزایای آئین نامه اجرایی این قانون باید قبل از اتمام مهلت اجرای مصوبه هیأت وزیران درخواست‌های خود را به همراه مدارک و مستندات به ادارات راه‌ و شهرسازی شهرستان‌های تابعه استان ارائه کنند.
الیاسی افزود: پس از پایان مهلت اعلام شده، درخواست‌های متقاضیان ترتیب اثر داده نخواهد شد.
وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی انجام شده زمین‌های تصرفی که دولت مالکیت آن‌ها را دارد اما از قدیم در اختیار مردم بوده تعیین تکلیف و با سازوکار مشخص و رسمی به مردم واگذار می‌شود.

شناسه خبر 62700