شناسه خبر:63065
1401/9/7 08:57:12

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان از تحقق صددرصدی عملکرد در حوزه تأسیس تشکل‌ها، تشکیل انجمن صنفی کارگری و شوراهای اسلامی کار خبر داد.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان، یوسف شعبانی گفت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه تشکل‌های کارگری موفق به تحقق صددرصدی عملکرد در حوزه تأسیس تشکل‌ها، تشکیل انجمن صنفی کارگری، تشکیل شوراهای اسلامی کار، تحقق 366 درصدی در حوزه تشکیل نماینده کارگران و تحقق 157 درصدی در تجدید انتخابات تشکل‌های کارگری و کارفرمایی شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان افزود: طی هفت‌ماهه نخست سال جاری مجموعاً 62 تشکل کارگری/ کارفرمایی در سطح واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و کشاورزی مشمول قانون کار استان تشکیل (تأسیس یا تجدید انتخابات) شده است که از این میان 29 مورد آن تأسیس تشکل، به شرح 22 نماینده کارگران، دو مورد شورای اسلامی کار، سه مورد انجمن صنفی کارگری، سه مورد انجمن صنفی کارفرمایی و 33 مورد تجدید انتخابات انواع تشکل‌ها است.
شعبانی ابراز کرد: استان همدان 220 تشکل کارگری و کارفرمایی شامل 35 شورای اسلامی کار، 112 نمایندگان کارگر، 26 انجمن صنفی کارگری، 35 انجمن صنفی کارفرمایی، هشت کانون کارگران بازنشسته، دو کانون انجمن صنفی کارفرمایی استان، یک کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان و یک مجمع نمایندگان کارگران استان دارد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: با توجه به اینکه تشکل‌ها از نزدیک با مسائل حرفه‌ای و اقتصادی کارگران و کارفرمایان روبه‌رو هستند، می‌توانند به‌واسطه مشارکت و تخصصی که دارند، در تصمیم‌‌گیری‌های دولت مفید واقع شوند.
وی اضافه کرد: تشکل‌های کارگری در تحقق مطالبات کارگران اعم از وضعیت معیشت، حقوق و دستمزد، بیمه و قراردادهای کار و تشکل‌های کارفرمایی در پیگیری و حل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی و مطالبات کارفرمایان از دولت نقش بسزایی دارند و باید زمینه و بستر فعالیت آن‌ها را هموار و فراهم کرد.
شعبانی افزود: درحال حاضر تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در حوزه کار و تولید و تصمیم‌سازی‌های کلان استان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و توسعه و تقویت آن‌ها در محیط‌های کار و تولید موجب تنظیم رابطه کارفرما و کارگر شده و از تنش‌های کاری جلوگیری می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: تشکل‌های کارگری به‌عنوان دپارتمان جامعه کارگری هستند که با آسیب‌شناسی مشکلات و ارائه راهکار می‌توانند در تصمیم‌گیری مسئولان برای حل مشکلات تأثیرگذار باشند و باید از ظرفیت آن‌ها بیشتر و بهتر استفاده کرد.

شناسه خبر 63065