شناسه خبر:63773
1401/9/24 08:45:23

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان از اثربخشی اقدامات کنترلی این سازمان و طرح‌های صورت‌گرفته در کاهش آلودگی هوای شرکت‌های فروسیلیس مستقر در شهرک صنعتی جوکار ملایر خبر داد.

سیده‌مریم محمدی روز چهارشنبه در بازدید مشترک اعضای پدافند زیستی همدان از شرکت‌های صنعتی تولید فروسیلیس افزود: به‌منظور بررسی وضعیت مدیریت محیط‌زیستی واحدهای فروسیلیس واقع در شهرک صنعتی جوکار و مشاهده پیشرفت فیزیکی طرح‌های کنترل آلودگی این واحدها که بیشتر در مرحله ذوب ایجاد و منتشر می‌شود، باید بازدید، کنترل و پایش فعالیت واحدهای فروآلیاژ به‌صورت منظم توسط همه دستگاه‌های مسئول صورت گیرد.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان همدان تأکید کرد: پیگیری‌ها تا رعایت حد استانداردهای محیط‌زیستی انتشار گاز و ذرات و تکمیل اقدامات کنترلی برخی از شرکت‌های مستقر در این شهرک ادامه دارد.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر نیز در حاشیه این بازدید گفت: چهار واحد فروسیلیس در این شهرستان فعال است، دو واحد دیگر نیز درحال ساخت و تجهیز کارگاه بوده و هنوز شروع به کار نکردند.
عباس نجاری افزود: بروز پدیده آلودگی هوا مهم‌ترین مشکل ناشی از فعالیت این واحدها است که در این راستا باید به سیستم کنترل آلودگی هوا مجهز شده و با جمع کردن غبار محیطی، آن را به حد استاندارد برساند.
وی اضافه کرد: همچنین این واحدها باید به سیستم پایش آنلاین مجهز شوند تا کارشناسان محیط‌زیست بتوانند با استفاده از ظرفیت اینترنت و نام کاربری و رمز عبوری که در اختیار آن‌ها قرار داده شده، به‌صورت آنلاین وضعیت خروجی شرکت‌های فروسلیس را با ورود به پوشه کار (کارتابل) رصد کنند.
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر اظهار کرد: سیستم پایش آنلاین به‌منظور اندازه‌گیری میزان غبار خروجی روی خروجی واحد نصب شده و به‌صورت آنلاین و لحظه‌ای وضعیت واحد را روی مانیتور گزارش می‌کند.
نجاری افزود: راه‌اندازی سیستم تصفیه فاضلاب، تکمیل فضای سبز واحدهای فروسلیس و ایجاد کمربند سبز در حول شهرک صنعتی جوکار از دیگر درخواست‌های محیط‌زیست است که می‌توانند در کاهش آلودگی هوا مؤثر باشند.
وی با بیان اینکه فناوری مورد نیاز برای کنترل آلودگی هوا پیچیده است، گفت: تاکنون غبارگیر «تتین» در کوره‌های شرکت‌های سیلیس ایجاد نشده بود که با برگزاری جلسات و نشست‌ها، معرفی دو واحد متخلف به مرجع قضائی و تشکیل پرونده برای آن‌ها و همچنین پلمپ 72 ساعته یک واحد فروسیلیس، درنهایت این اقدام صورت گرفت.

شناسه خبر 63773