شناسه خبر:63988
1401/9/29 08:54:06

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: براساس آخرین آمار اعلامی از سوی سامانه ملی رصد اشتغال، از ابتدای سال جاری تاکنون در این استان 18 هزار و 200 شغل ثبت شده است.

یوسف شعبانی روز دوشنبه با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار برای تحقق شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام‌گذاری شده است در دستور کار این اداره کل قرار دارد، افزود: نظارت و صحت‌سنجی مشاغل ایجادشده در سامانه رصد انجام می‌شود.

وی ادامه داد: امسال تعهد (هدف‌گذاری) اشتغال ثبت‌شده در سامانه ملی رصد شورای اشتغال کشور برای استان همدان 23 هزار و 500 مورد در بخش‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری، معدنی و خدماتی با رویکرد خصوصی و تعاونی بوده است که تا پایان سال بیش از میزان تعهد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان اظهار کرد: دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به تأمین زیرساخت‌های اشتغال دارد و در این راستا اشتغال در بخش‌های خانگی، روستایی، کارآفرینی خصوصی و تعاونی‌ها در دستور کار قرار دارد.

شعبانی با بیان اینکه آمار اشتغال ایجادشده از سوی بنیاد برکت، بنیاد علوی و بسیج هنوز اعلام نشده و در سامانه ملی رصد نیز به ثبت نرسیده است، افزود: پس از ثبت درخواست در سامانه کارا و تأیید توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تسهیلات مورد نظر از طریق بانک‌های عامل پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و 620 میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل بند ب تبصره 16 با نرخ سود چهار درصد در راستای حمایت از خوداشتغالی افراد زیر پوشش نهادهای حمایتی در سال 1401 به استان همدان اختصاص یافت که با معرفی طرح‌ها به بانک‌های عامل پرداخت می‌‌شود.

شناسه خبر 63988