شناسه خبر:65138
1401/11/1 11:41:54

سپهرغرب، گروه خبر: امام جمعه همدان با بیان اینکه قطعنامه اتحادیه اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه خلاف قواعد بین‌المللی است گفت: آنها با این کار به دنبال جبران شکست خود در کشور هستند، مسئولان ما باید برخورد مقتدرانه‌ای در برابر این اتفاق داشته باشند.

حجت االاسلام و المسلمین حبیب‌الله شعبانی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن بیان این مطلب که رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر دو جمله بسیار مهم را فرمودند که مسئولان باید آن را درک کنند اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند حجاب جزء واجبات الهی است و همه باید تلاش کنیم عفاف به معنای واقعی خود در جامعه ترویج یابد، چراکه بنیان خانواده را حفظ و آثار مثبت فراوانی بر جامعه خواهد داشت به ویژه برای جامعه بانوان.
وی با بیان اینکه اسلام حجاب را به خاطر حفظ کرامت بانوان واجب کرده است افزود: رهبری فرمودند دستگاه‌ها و عناصر فرهنگی و تبلیغی باید مراقب باشند حرف خدا در هیچ شرایطی زمین نماند، بنابراین نباید از جنجال و هوچی‌گری و اتهامات ترسید باید برنامه‌ریزی لازم را انجام داد که مسئولان باید به این موضوع توجه کنند.
امام جمعه همدان با بیان اینکه البته حرف خدا تنها حفظ حجاب در جامعه نیست تصریح کرد: اسلام در همه ابعاد زندگی بشر چون مسائل اقتصادی و تأمین معیشت مردم، مبارزه با تورم، تبعیض، مبارزه با فساد و اختلاس، برقرار عدالت و البته حجاب و عفاف تأکید کرده است.
وی به قطعنامه غیرانسانی پارلمان اروپا مبنی بر تروریستی خواندن سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: پارلمان اروپا یک قطعنامه ضد ایرانی صادر کرده که البته باید در شورای اروپا تصویب و تأیید شود.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با بیان اینکه اتحادیه اروپا با یک سری اطلاعات غلط نباید تصمیمات غیرمعقول بگیرد تأکید کرد: یکی از مشکلات کشورهای دیگر این است که اطلاعات آنها از کشور ما داده‌های غلطی است و کسانی که به آنها اطلاعات می‌دهند و گاهی جاسوسی می‌کنند، اطلاعاتشان واقعی و یا درست نیست.
وی با بیان اینکه ایران اسلامی کشوری قدرتمند و مستقل است خطاب به دشمنان تصریح کرد: ایران را در طول 44 سال گذشته بارها آزموده‌اید که مردم آن همواره در میدان بودند بنابراین با اطلاعات غلط نباید وارد معرکه شد.
امام جمعه همدان با اشاره به اینکه سپاه پاسداران یک نهاد نظامی رسمی است ادامه داد: یک نهاد نظامی رسمی از نظر قوانین بین‌المللی معنا ندارد که تحریم شود، این مووضع خلاف قواعد بین‌المللی است که نیروی نظامی رسمی کشوری توسط کشورهای دیگر محروم شود.
وی با تأکید بر اینکه سپاه بازوی توانمند نظامی کشور است و با این حربه‌ها تضعیف نخواهد شد خاطرنشان کرد: اگر سپاه و شهید سلیمانی نبود که بساط داعش را در سوریه و منطقه جمع کند امروز اروپا درگیر داعشی بود که دست‌پرورده آمریکا بود بنابراین همه مدیون سپاه و سردار سلیمانی‌ها و شهدای مدافع حرم هستند.
حجت‌الاسلام و المسلمین شعبانی اظهار کرد: دشمنان کشور در آشوب‌های اخیر اغتشاش‌ها را حمایت کردند و پیش‌بینی‌هایی داشتند که محقق نشد بنابراین می‌خواهند از طریق دیگر ورود کنند و بنای اینها بر این است فضای دو قطبی را در جامعه ایجاد کنند.
وی با بیان اینکه آنها می‌خواهند دولتی را که در منطقه در حال تجارت با کشورهای منطقه و شرقی شده را متوقف کرده و التهاب در بازار را تشدید کنند اظهار کرد: دشمن می‌داند که کشور ما از اکثر جهات تحریم شده و تحریم یک قسمت به خاطر این است که التهاب را بیشتر کنند.
امام جمعه همدان افزود: آنچه بیشتر از این تحریم نمایشی مهم است فشار تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن است البته ما امیدواریم اینها عقل خود را به کار گیرند و وارد تأیید نهایی این تحریم نشوند.
وی با بیان اینکه آنها می‌خواهند فضای اختلاف بین مسئولان را دامن بزنند تصریح کرد: دشمن به دنبال بر هم زدن محاسبات مسئولان و مردم هستند بنابراین باید مسئولان ما برخورد مقتدرانه‌ای در برابر این اتفاق داشته باشند و اجازه ندهند که آنها به نتیجه برسند.
حجت الاسلام و المسلمین شعبانی با اشاره به اینکه توصیه رهبر انقلاب به وحدت عموم مردم است اظهار کرد: در گفت‌و‌گوهای سیاسی افرادی که در حال جهاد تبیین هستند، کسانی که تلاش می‌کنند گفت‌وگوی سیاسی انجام ‌دهند یا در کرسی آزاداندیشی شرکت می‌کنند، همه سعه صدر داشته باشند و به یکدیگر اتهام نزنند، نباید اخوت و مودت را فراموش نکنیم.

شناسه خبر 65138