شناسه خبر:66513
1401/12/7 09:51:00
معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان خبر داد:

فروش 5 ملک آموزش‌وپرورش همدان برای مولدسازی اموال دولت

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان گفت: پنج مورد از املاک آموزش‌وپرورش استان قابلیت فروش در طرح مولدسازی اموال دولت را دارند که هزینه فروش آن‌ها صرف تکمیل پروژه‌های ناتمام خواهد شد.

رضا زارعی اظهار کرد: مولدسازی دارایی‌های دولت در حوزه تعلیم و تربیت، ثروت‌آفرینی است و تسریع در اجرای مولدسازی سبب تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام خواهد شد.

زارعی تصریح کرد: کمیته مولدسازی در وزارت آموزش‌وپرورش شکل گرفته و در سطح استان نیز 48 مورد از املاک آموزش‌وپرورش در سامانه سادا ثبت شده است که از این موارد برای 25 مورد، کد سادا ثبت شده و پنج مورد قابلیت فروش پیدا کردند.

وی ادامه داد: این پنج مورد، تأیید کارشناسان اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان را گرفت و به تصویب شورای آموزش‌وپرورش منطقه، شهرستان یا نواحی رسید و قابلیت فروش پیدا کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش‌وپرورش استان همدان در رابطه با این املاک مطرح کرد: دو واحد آپارتمان در ناحیه یک، دو قطعه زمین روستایی در روستاهای «برفجین» و «امزاجرد» و یک قطعه زمین شهری در تویسرکان، مواردی بوده که در مولدسازی اموال دولت، قابلیت فروش پیدا کرده که زمین‌ها توسط خیرین برای امر مدرسه‌سازی اهدا شده است.

زارعی تأکید کرد: زمانی که این اموال به فروش برسد، وارد حساب متمرکزی می‌شود و پس از کسر درصدی از آن، به استان برمی‌گردد تا در حوزه آموزش‌وپرورش هزینه شود.

 

شناسه خبر 66513