شناسه خبر:68465
1402/2/11 08:51:44

شهردار همدان گفت: آمادگی داریم برای توسعه شهر همدان با آموزش‌وپرورش همکاری کنیم.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری همدان، در جلسه شهردار همدان و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان بر افزایش تعامل در زمینه‌های مختلف تأکید و هماهنگی‌های‌های لازم درخصوص بزرگداشت هفته معلم صورت گرفت.

در این جلسه شهردار همدان با بیان اینکه شغل معلمی رسالتی بزرگ است، اظهار کرد: تجلیل از معلم، تجلیل از ارزش‌های والای انسانی است و همه ما در هر جایگاهی که هستیم، باید تجلیل از معلمان را همواره مد نظر قرار دهیم.

سیدمسعود حسینی گفت: رویکرد مجموعه مدیریت شهری تقویت مباحث فرهنگی و اجتماعی به‌ویژه توجه به آموزش به‌عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل توسعه شهری است.

این مقام ارشد مدیریت شهری مقام والای معلم را ارزشمند توصیف کرد و افزود: همکاری بین مدیریت شهری و آموزش‌وپرورش می‌تواند اثرات خوبی بر توسعه شهر داشته باشد و ما آمادگی داریم در زمینه‌های مختلف با یکدیگر همکاری کنیم.

وی ابراز کرد: مدرسه ابن‌سینا و بسیاری از مدارس همدان مکتبی بودند که افراد نخبه و توانمندی را به کشور و جهان معرفی کرده‌اند.

حسینی خواستار تبدیل مدرسه ابن‌سینا به موزه شهر شد و گفت: مدرسه ابن‌سینا ظرفیت‌های خوبی برای تبدیل به موزه‌شهر دارد که با همکاری آموزش‌وپرورش این مهم محقق می‌شود و تأثیرات خوبی خواهد داشت.

شهردار همدان بر همکاری با آموزش‌وپرورش در خصوص ساخت مدرسه در نقاط مختلف شهر به‌ویژه شهرک بهشتی و مدنی اشاره و تصریح کرد: آمادگی داریم در زمینه صدور مجوزهای لازم برای معلمان، در اختیار قرار دادن فضای تبلیغاتی شهری، استفاده از امکانات شهری، بهینه‌سازی معابر و مباحث مادی و معنوی با آموزش‌وپرورش همکاری کنیم.

در ادامه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان زمینه همکاری شهرداری و آموزش‌وپرورش را قابل توجه دانست و عنوان کرد: همدان دارای معلمان سرآمدی بوده که بیانگر عمق و قدمت آموزش‌وپرورش در همدان و جایگاه والای فرهنگیان بوده است. محمود نقوی با تأکید بر اینکه معلمان و بازنشستگان سرمایه کشور و استان هستند، افزود: به‌مناسبت هفته معلم برنامه‌های مختلفی ازجمله شناسایی معلمان سرآمد و توانمند و تقدیر از معلمان توسط مردم و مسئولین پیش‌بینی شده است که هدف آن پاسداشت مقام معلم در عرصه عمومی است.

وی جایگاه معلم را در جامعه والا دانست و اظهار کرد: معلمان بر فرهنگ شهر تأثیر گسترده‌ای دارند و باید تلاش کنیم با ارائه تسهیلات و امکانات مناسب، قدردان زحمات آن‌ها باشیم.

 

شناسه خبر 68465