شناسه خبر:70541
1402/4/1 08:50:03

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: براساس برآوردهای انجام‌شده میزان تولید گیلاس و آلبالو از سطح باغات استان در سال جاری 20 هزار تن است.

زاهد حاجی‌میرزایی روز چهارشنبه اظهار کرد: سه هزار و 447 هکتار از باغات استان به ارقام مختلف گیلاس و آلبالو اختصاص دارد که از این میزان یک هزار و 694 هکتار گیلاس و یک هزار و 753 هکتار آلبالو است.
وی اضافه کرد: بیشترین سطح باغات گیلاس مربوط به شهرستان‌های سنندج و سقز و بیشترین سطح باغات آلبالو هم در شهرستان کامیاران واقع شده است.
وی به ارقام کشت شده این دو محصول در استان اشاره کرد و افزود: بیشترین ارقام گیلاس استان شامل زرد کرج، صورتی لواسان، تکدانه مشهد و ارقام آلبالو هم شامل بوترمو، سیگانی و مجاری است.
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان ادامه داد: بر اساس آخرین برآورد انجام شده امسال 9 هزار و 300 تن گیلاس و 10 هزار و 700 تن آلبالو از باغات استان تولید می‌شود.
حاجی میرزایی در ارتباط با خسارت ناشی از سرمازدگی به باغات گیلاس و آلبالو بیان کرد: به دلیل سرمای دیررس بهاره امسال حدود یک هزار و 500 تن تولید این دو محصول در استان کاهش یافت که بیشترین میزان کاهش هم مربوط به گیلاس است.
کردستان در سنوات گذشته مقام سوم تولید آلبالو و چهارم تولید گیلاس را در سطح کشور به خود اختصاص داده بود و امسال هم با توجه به اینکه هنوز برداشت این دو محصول به اتمام نرسیده و آمار رسمی تولید این محصولات هم از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام نشده تعیین رتبه هم مشخص نشده است.

شناسه خبر 70541