شناسه خبر:70865
1402/4/11 08:56:22
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان مطرح کرد:

برگزاری مسابقه خطبه‌خوانی غدیر در همدان

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: خطبه‌خوانی عید غدیر خم در همدان برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدهادی نظیری صبح روز گذشته ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و فرا رسیدن اعیاد پُرفضیلت قربان و غدیر، اظهار کرد: در چندسال گذشته همدان جزء استان‌های پیشرو در احیای عید با عظمت غدیر در سطح کشور بوده است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه ستاد مردمی غدیر از سال 98 و 99 کار خود را آغاز کرد و در دوران کرونا و تعطیلی محافل و برنامه‌های فرهنگی ستاد غدیر درخشید، گفت: امسال هم مثل سال‌های گذشته مجموعه ستاد مردمی غدیر یک برنامه بسیار منسجم، هدفمند و گسترده‌ای را برای بزرگداشت ایام دهه ولایت و امامت برنامه‌ریزی کرده است که بازه زمانی اجرای برنامه‌ها از عید سعید قربان تا عید سعید مباهله یعنی یک بازه زمانی 15 روزه است.
وی با اشاره به لزوم گرامیداشت هرچه بیشتر این ایام، بیان کرد: ما معتقد هستیم که تمام این ایام ماه ذی‌الحجه متعلق و متبرک به امیرالمؤمنین علی (ع) و درواقع دربردارنده پیام‌های امامت و ولایت است و باید بزرگ شمرده شود؛ این خطای بسیار فاحش که رخ می‌دهد و بعضی از عزیزان زود به استقبال محرم و سیاه‌پوش کردن شهرها می‌روند، باید اصلاح شود.
حجت‌الاسلام نظیری خاطرنشان کرد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که در کل استان صورت گرفته و نیز اقدامات ستاد مردمی غدیر، فعالیت‌های متعددی تدارک دیده شده که خطبه‌خوانی غدیر و نصب پرچم در سردرب منازل، مساجد و مغازه‌ها، ازجمله این برنامه‌ها است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان عنوان کرد: همچنین بازسازی واقعه غدیر، برنامه‌های شادپیمایی، دیدار با سادات، اطعام گسترده شب و روز غدیر و برگزاری جشن‌های متعدد در مساجد، هیئت‌ها و محلات برای این اعیاد برنامه‌ریزی شده است.
وی با بیان اینکه اعزام مبلغان به مساجد مناطق مختلف با هدف تبیین فلسفه غدیر از برنامه‌های تبلیغات اسلامی همدان در دهه ولایت و امامت است، گفت: نصب متعدد موکب‌ها و نورافشانی در اعیاد غدیر، از برنامه‌های ستاد مردمی است.
حجت‌الاسلام نظیری عنوان کرد: برگزاری مسابقات متعدد خطبه غدیر و جشن 18 کیلومتری طی شب و روز عید در سراسر استان و شهرستان‌های 9 گانه، از دیگر برنامه‌های مهم جشن‌های غدیر در استان همدان است.

شناسه خبر 70865