شناسه خبر:70919
1402/4/12 08:54:52

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: کشفیات کالای قاچاق این استان در سه‌ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.

سرهنگ مجتبی محمدی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری نمایشگاه کشفیات پلیس امنیت اقتصادی به‌مناسبت فرا رسیدن هفته مبارزه با قاچاق کالا در محوطه استانداری همدان اظهار کرد: بیش از 940 میلیارد ریال کالای قاچاق بهار امسال در این استان کشف‌وضبط شده است.
وی بیشترین میزان کشفیات کالای قاچاق را مربوط به سوخت، خوراکی، لوازم خانگی، پوشاک، پارچه، لوازم آرایشی و بهداشتی و لوازم یدکی دانست.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان بیان کرد: همدان مسیر عبور کالای قاچاق بوده و از مسیرهای غرب به سمت شرق و مرکز و بالعکس کالاهای ممنوعه، سیگار و خوراکی و پارچه قاچاق می‌شود.
سرهنگ محمدی به بیان بخشی از شیوه و شگردهای قاچاقچیان پرداخت و ادامه داد: در یک عملیات فردی اقدام به پوشاندن مانکن با استفاده از پارچه مشکی به‌عنوان همسر و قرار دادن عکس رادیولوژی و دیگر مدارک پزشکی قلابی در معرض دید در داخل خودروی سواری کرده تا در پوشش رساندن همسر به مرکز درمانی سیگار را جابه‌جا کنند.
وی افزود: همچنین در عملیات دیگری خودرویی که با عنوان خودروی یخچال‌دار با بهره‌گیری از پلمب‌های جعلی سوخت جابه‌جا می‌کرد، شناسایی و توقیف شد و یک خودرو هم که سوخت را در مشک‌های پلاستیکی جابه‌جا می‌کرد، توقیف و متهم تحویل مرجع قضائی شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان کشف مواد خوراکی و تجهیزات موبایل به ارزش پنج میلیارد تومان از داخل تانکر گاز مایع و کشف 300 هزار نخ سیگار از داخل خودروی شوتی را از دیگر اقدامات دانست.
سرهنگ محمدی ادامه داد: قاچاقچیان برای گرفتار نشدن در دام پلیس از هر حربه‌ای استفاده کرده و با ریختن میخ‌های سپر و پرتاب سنگ به سمت خودروی پلیس، سعی در جلوگیری از تعقیب پلیس دارند.
وی گفت: پلیس امنیت اقتصادی برای پیشگیری از قاچاق کالا شهدای زیادی را تقدیم کرده تا با ممانعت از ورود کالای قاچاق از تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری جوانان کشور جلوگیری کند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان همدان با بیان اینکه در سه‌ماهه سال جاری حدود 300 قاچاقچی کالا در این استان دستگیر شدند، اظهار کرد: سود بالای کالای قاچاق موجب گرایش سودجویان به فعالیت در این حوزه شده است؛ حتی این افراد پس از دستگیری و آزادی از زندان، مجدد به انجام این تخلف روی می‌آورند.
سرهنگ محمدی کشف 100 هزار ثوب البسه در تانکر سوخت و پارچه و 44 دستگاه پیانو از یک کامیون را از دیگر کشفیات دانست و بیان کرد: بخشی از اقلام مکشوفه مواد خوراکی نظیر گردو، بادام زمینی و داروهای قاچاق تقویتی است.

شناسه خبر 70919