شناسه خبر:71953
1402/5/8 09:49:27

سپهرغرب، گروه خبر: فرماندار بهار از افتتاح برخی از پروژه‌های آموزش‌وپرورش این شهرستان در مهرماه امسال خبر داد.

مجتبی فیض‌اللهی شنبه هفتم مردادماه در حاشیه بازید از پروژه‌های آموزش‌وپرورش شهرستان بهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده، از بودجه ملی و استانی و سفر ریاست جمهوری، اعتباراتی تخصیص یافته تا بخش عمده‌ای از پروژه‌های نوسازی را در مهرماه افتتاح کنیم.وی با بیان اینکه تراکم دانش‌آموزان در مدارس شهرستان بالا بوده و ساخت مدارس جدید و توسعه فضاهای آموزشی از نقش مؤثری در کاهش تراکم مدارس بهار برخوردار خواهد بود، افزود: در سطح شهرستان مدارس فرسوده وجود دارد که نیاز به نوسازی دارند و تسریع در اجرای پروژه‌های آموزشی ضروری است؛ در ضمن در اعتبارات امسال توجه خاصی به پروژه‌های آموزش‌وپرورش شهرستان خواهیم داشت.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بهار هم از پیشرفت فیزیکی 30 درصدی پروژه ساختمان اداری آموزش‌وپرورش این شهرستان خبر داد و گفت: پروژه ساختمان اداری آموزش‌وپرورش شهرستان در سه طبقه از محل خیری با 30 درصد پیشرفت فیزیکی در دست احداث بوده و این طرح درحال حاضر برای تکمیل به 15 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حسین فیض‌اللهی افزود: شهرک فرهنگیان شهر بهار با توجه به جمعیت بالای دانش‌‌آموزی این منطقه تنها دارای یک آموزشگاه بوده که در این آموزشگاه در دو شیفت صبح و بعدازظهر 800 دانش‌آموز درحال تحصیل هستند.

وی با اشاره به تراکم بالای دانش‌آموزی مدرسه شهرک فرهنگیان شهر بهار، خاطرنشان کرد: با توجه به تراکم دانش‌آموزی شهرک‌ فرهنگیان سه سال پیش احداث پروژه مدرسه 12 کلاسه در این شهرک آغاز شده که هنوز در مرحله فونداسیون است.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان بهار با تأکید بر ضرورت تسریع در روند تکمیل این پروژه، تصریح کرد: تکمیل این پروژه از محل بنیاد برکت یکی از تدابیر برای اتمام آن می‌تواند باشد.

وی در پایان از پیشرفت فیزیکی 40 درصدی پروژه مدرسه 14 کلاسه نیمه‌تکمیل شهید علیزاده شهر بهار خبر و گفت: برای تکمیل این پروژه پیگیری و درنظر گرفتن اعتبارات لازم از محل اعتبارات ملی و خیری، ضروری است.

شناسه خبر 71953