شناسه خبر:72794
1402/5/31 10:50:04

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: اجرای طرح «روستای نوفن» در کردستان با هدف ورود فناوری به کسب و کارهای روستایی می‌تواند به افزایش بهره‌وری و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کرده و از مهاجرت جوانان به شهرها جلوگیری کند.

فرزاد پیشکاری با اشاره به اجرای رویداد هم‌اندیشی «روستای نوفن» انتقال فناوری به کسب و کارهای روستایی و اهمیت آن در رونق اشتغال پایدار اظهار کرد: بخش مهمی از توسعه جوامع در روستاها شکل می‌گیرد و روستاها به نوعی از دروازه‌های اصلی توسعه هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی در روستاها می‌تواند عاملی برای توسعه، اشتغال پایدار، مهاجرت معکوس و استفاده بهینه از محصولات کشاورزی باشد ایجاد بسترهای لازم در این حوزه امری ضروری است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: تشکیل تعاونی‌های دانش‌بنیان در روستاها می‌تواند ضمن کوتاه کردن دست دلالان، بسترساز توسعه صادرات محصول و ارزآوری به کشور باشد.

پیشکاری با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار و رفع بیکاری از مهم‌ترین اولویت‌ها و دغدغه‌های دولت سیزدهم است، گفت: در همین راستا اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان آماده پشتیبانی از سرمایه‌گذاران، تعاونی‌های دانش‌بنیان و طرح‌های اشتغال‌زا در استان، به ویژه در مناطق روستایی است و شبانه‌روز با تمام توان برای تحقق این مهم، تلاش خواهد کرد.

وی حمایت همه‌جانبه از تولید و سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و گفت: حمایت نباید در قالب شعار باشد و باید زیر ساخت سرمایه‌گذاری در روستا‌ها را با تلاش شبانه‌روزی مهیا کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان اضافه کرد: اجرای طرح «روستای نوفن» در کردستان با هدف ورود فناوری به کسب و کارهای روستایی می‌تواند به افزایش بهره‌وری و اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی کمک کرده و از مهاجرت جوانان به شهرها جلوگیری کند.

به گفته پیشکاری، دولت سیزدهم اهتمام جدی در بحث توسعه روستاها دارد و مقدمات، بسترها و زیرساخت‌های توسعه اقتصادی را در یک هزار و670 روستای کردستان فراهم کرده است.

وی از آموزش به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌ها در جوامع و کشورهای مختلف نام برد و گفت: اداره کل کار کردستان در حوزه تعاون، بحث ترویج و آموزش را در دستور کار خود قرار داده و برای توسعه اقتصادی استان در کنار صندوق کارآفرینی و امید خواهیم بود.

 

شناسه خبر 72794