شناسه خبر:72988
1402/6/5 13:27:29

مدیر آبفا استان مرکزی گفت: همزمان با آغاز هفته دولت از 9 پروژه آب رسانی بهره برداری و عملیات اجرای یک مجتمع آب رسانی به روستاهای استان مرکزی آغاز شد.

حشمت‌اله عباسی افزود: مجموع اعتبار طرح‌های روستایی آبفا استان مرکزی در هفته دولت 84 میلیار ریال برآورد می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح‌ها شامل عملیات اجرای مجتمع آب رسانی شهید حسینی در شهرستان دلیجان از سد کوچری به منظور آبرسانی به سه روستای راونج، چنارستان و بهاریه با اجرای 13 کیلومتر خط انتقال آب، ساخت یک باب تصفیه خانه 2 ایستگاه پمپاژ آب و احداث 550 متر مکعب مخزن ذخیره آب است.

عباسی اظهار کرد: به منظور پایداری آب در روستاهای استان 11 هزار و 500 متر از شبکه آب داخلی در روستاهای علی آباد شهرستان خنداب، میدانک و فرک شهرستان کمیجان و آقا زیارت فراهان با اعتباری بالغ بر 33 میلیارد ریال اجرا و بهسازی شد.

وی گفت: همچنین مخزن ذخیره 500 متر مکعبی آب روستای مرزیجران اراک نیز برای رفع مشکل کمبود آب در این روستا با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی از حفر و تجهیز چهار حلقه چاه آب در راستای بهره‌مندی مشترکین از آب آشامیدنی و پایدار خبر داد و تصریح کرد: با اعتباری بالغ بر 38 میلیارد ریال سه حلقه چاه آب در روستاهای مهرعلیا در شهرستان خنداب، روستای الویر شهرستان زرندیه و مجتمع معصومیه اراک بهره‌برداری و عملیات برق‌رسانی به چاه آب روستای قالهر دلیجان نیز به پایان رسید.

 

 

شناسه خبر 72988