شناسه خبر:73365
1402/6/18 10:39:05

سپهرغرب، گروه خبر: به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، احداث چهار خطه بیجار-دیواندره به عنوان یک طرح اولویت دار در تسریع ترافیک استان به سمت مرکز کشور بوده و با اقدامات انجام شده به زودی شاهد بهره برداری از قطعات در دست ساخت خواهیم بود.

جهانگیر الیاسی در جریان بازدید از محور بیجار به دیواندره از ادامه عملیات احداث چهارخطه بیجار-دیواندره خبر داد و گفت: این مسیر به طول 55کیلومتر از جمله مسیرهای مهم استان در هدایت ترافیک استان‌های شمال و مرکز کشور به سمت شهرهای مرزی بانه، مریوان و مرزهای باشماق و سیران بند است.وی افزود: ارتقای این مسیر به چهار خطه در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که تاکنون 5 کیلومتر از مسیر مورد بهره برداری قرار گرفته و چهار قطعه به طول 19کیلومتر در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: قطعات 3 و 4 و 5 محور از سمت بیجار به طول 14 کیلومتر 85 درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان، با اشاره به هزینه کرد 1000 میلیارد ریال اعتبار برای این چهار خطه خاطرنشان کرد: برای بهره برداری و اتمام قطعات در حال اجرای این طرح 2000 میلیارد ریال دیگر لازم است.

الیاسی یادآور شد: کاهش هزینه‌های استهلاک، کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در زمان، ازدیاد ایمنی تردد، کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن و ارتقای شاخص‌های برخورداری از راه مناسب و بزرگراهی در استان از اهداف احداث این راه است.

شناسه خبر 73365