شناسه خبر:77792
1402/10/11 09:35:54

سپهرغرب، گروه خبر: استاندار کرمانشاه گفت: یکی از اولویت‌های استان در دور دومین سفر هیئت دولت به استان، مقاوم سازی، تکمیل و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی است.

محمدطیب صحرایی در نشست کاری با روسای مجموعه‌های دانشگاهی و علمی استان با محوریت مسائل عمرانی این مراکز عنوان کرد: هویت علمی کرمانشاه در سطح کشور و منطقه توسط مجموعه‌های دانشگاهی شکل می‌گیرد و در همین راستا تقویت زیرساخت‌های عمرانی، رفاهی، خدماتی و گسترش فعالیت‌های علمی این مجموعه‌ها از اولویت‌های مهمی است که با جدیت دنبال می‌شود.

وی ارتقای هویت علمی کرمانشاه را یک اولویت مهم مدیریت ارشد استان معرفی کرد و گفت: برای دستیابی به این جایگاه مهم نیازمند یک اجماع، همدلی و هم‌افزایی همه جانبه میان مجموعه‌های علمی هستیم.

استاندار کرمانشاه پیشبرد طرح‌ها و مطالبات کلان حوزه دانشگاهی را نیازمند اولویت بندی دانست و گفت: اگر این اولویت‌ها با توافق تمامی مجموعه‌های دانشگاهی همراه باشد، با توان بیشتری می‌توان برای تحقق آن‌ها در سطح وزارت علوم و وزارت بهداشت و مجموعه هیئت دولت تلاش کرد.

وی به سفر دوم رئیس جمهور به استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت‌های استان در دومین سفر رئیس جمهور مقاوم سازی، تکمیل و نوسازی خوابگاه‌های دانشجویی مجردی و متاهلی است.

صحرایی افزود: ارتقای سطح خدماتی و رفاهی دانشگاه‌ها به ایجاد حس رضایت و آرامش دانشجویان کمک می‌کند و همچنین بسترهای لازم برای جذب دانشجویان خارجی را فراهم می‌کند.

در این نشست مقرر شد مجموعه طرح‌ها و مطالبات حوزه علمی و دانشگاهی استان در قالب یک سند توسط روسای دانشگاه‌های استان تدوین شود.

این طرح‌ها و مطالبات پس از اولویت بندی توسط مدیریت ارشد استان در سطح وزارتخانه و هیئت دولت پیگیری می‌شود و همچنین در مصوبات دومین سفر رئیس جمهور گنجانده می‌شود

شناسه خبر 77792