شناسه خبر:83570
1403/3/23 13:43:57

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: در راستای هوشمندسازی و ارتقای ایمنی، ۵۲ سامانه حمل و نقل هوشمندITS تا قبل از ایام اربعین حسینی(ع) در سطح راه‌های ارتباطی استان ایلام نصب و راه اندازی می‌شود.

منصور فخاران روز چهارشنبه  اظهار کرد: استان ایلام هرساله میزبان زائران اربعین حسینی است و بیشترین تردد جاده‌ای در این ایام نیز از راه‌های منتهی به مرز مهران در این استان انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نگاه مرکز مدیریت راه‌ها و همچنین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به محورهای مواصلاتی این استان ویژه و ملی است، افزود: در حال حاضر استان مرزی ایلام دارای ۱۵۱ سامانه هوشمند است که تا پایان سال جاری ۱۳۲ سامانه دیگر به این میزان در نقاط استان اضافه خواهد شد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور یادآور شد: از این تعداد و در ایام اربعین امسال ۵۲ سامانه هوشمند نصب و مورد استفاده قرار خواهد گرفت که این اقدام باعث رصد بهتر جهت تامین ناوگان حمل و نقل عمومی برای تردد بهتر زوار اربعین می شود.

فخاران اضافه کرد: در حال حاضر و از نظر کمی ۸۷ درصد سامانه‌های حمل و نقل عمومی هوشمند خواهیم داشت و در سال جاری اعتباری معادل هزار میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی مرکز پایش در مرزهای ۶گانه در ایام اربعین برای رصد ترافیکی و در صورت نیاز تامین به موقع ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور جابجایی زوار در سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

 

رئیس مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: امکان مسیریابی از تمامی شهرهای کشور به مقاصد ۶ گانه اربعین‌حسینی با قابلیت مشاهده امکانات بین‌ راهی شامل مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، مساجد، امداد خودرو و وضعیت آب و هوا و ...، آخرین تصاویر دوربین‌های نظارت تصویری محورهای منتهی به مرزها نیز در صفحه ویژه اربعین حسینی قابل مشاهده است.

شناسه خبر 83570