شناسه خبر:88040
1403/8/7 15:31:00

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: اولویت‌بندی آسیب‌های اجتماعی با هدف برنامه‌ریزی‌ برای کاهش آنها امری ضروری است.


« بهنام نظری » روز دوشنبه در نشست شورای اجتماعی استانداری مرکزی در اراک، افزود: تهیه نقشه راه در حوزه‌ آسیب‌های اجتماعی لازم است تا دستگاه‌های متولی استان بدانند اکنون در کجا هستند و به کجا قرار است که برسند.
وی بیان کرد: اگر نقشه راه ترسیم نشود، گزارش و عملکرد دستگاها برای کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی ابتر و بی‌نتیجه می‌ماند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی ادامه داد: مهمترین آسیبی که امروز دامنگیر جامعه شده، فضای مجازی است که تمام اعضای خانواده‌ها به ویژه نوجوانان را به آن وابسته ساخته است.
نظری افزود: باید سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌ها را در کاهش آسیب‌های اجتماعی سهیم کرد و از ظرفیتی که در این بخش موجود است، بهره گرفت.
وی با بیان اینکه، باید آموزش و پرورش را در حوزه آسیب‌های اجتماعی ویژه دیده، اظهار کرد: کنترل آسیب‌های اجتماعی در دانش‌آموزان راحت‌تر است اما در دانشگاه کار سخت‌تر و زمانبر است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: همه دستگاه‌ها از جمله دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری، دانشگاه علوم پزشکی، آموزش فنی و حرفه‌ای، بهزیستی، دانشگاه‌ها و آموزش و پروش در حوزه آسیب‌های اجتماعی استان، همکاری، هم‌افزایی و مشارکت دارند.

شناسه خبر 88040