شناسه خبر:88058
1403/8/7 17:23:00
نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین خبر داد:

پیگیری برای احداث کارخانه تولید داروهای گیاهی در رزن

نماینده مردم شهرستان‌های رزن و درگزین از پیگیری برای احداث کارخانه تولید داروهای گیاهی در شهرستان رزن خبر داد.


سیدابوالحسن مصطفوی اظهار کرد: چندین روستای شهرستان‌های رزن و درگزین 80 تا 90 درصد تولید رازیانه کشور را دارند، ضمن اینکه علاوه‌بر رازیانه سایر گیاهان دارویی نیز در این شهرستان‌ها کشت می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: متأسفانه این منطقه فاقد صنایع تبدیلی مربوط به گیاهان دارویی بوده و این امر موجب شده تا گیاهان دارویی کشت و تولیدشده منطقه ازجمله رازیانه خام‌فروشی شده و به سایر کشورها صادر شود.
مصطفوی با بیان اینکه با جدیت پیگیر صنایع تبدیلی و فرآوری گیاهان دارویی در حوزه انتخابیه خود با جذب سرمایه‌گذار در این حوزه هستیم، تصریح کرد: در دیدار اخیر با وزیر بهداشت، ایشان از پیشنهاد بنده برای ایجاد کارخانه تولید داروهای گیاهی با توجه به ظرفیت‌های موجود در دو شهرستان رزن و درگزین استقبال کردند و قول مساعدت دادند.
وی بیان کرد: در همین رابطه وزیر کار یکی از صندوق‌های زیرمجموعه وزارت کار را مکلف کرده که به رزن آمده و ابتدای امر در زمینه رازیانه در رزن سرمایه‌گذاری داشته باشند که به‌زودی جلسات آن در شهرستان رزن برگزار خواهد شد.
مصطفوی خاطرنشان کرد: تکمیل هرچه سریع‌تر بیمارستان 150 تختخوابی رزن، تکمیل و توسعه تجهیزات پزشکی بیمارستان رزن، ایجاد کارخانه تولید داروهای گیاهی‌، ایجاد داروخانه‌های مورد نیاز دو شهرستان و تحویل سریع‌تر آمبولانس‌های خریداری‌شده به رزن، ازجمله مواردی بود که در دیدار با وزیر بهداشت درخواست شد و ایشان ضمن استقبال از پیشنهادها، قول مساعدت دادند.

شناسه خبر 88058