شناسه خبر:19397
1399/1/19 07:39:40

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان گفت: به دنبال راه‌اندازی پویش در خانه بمانیم برای پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا، روند کاهشی مصرف بنزین در همدان همچنان ادامه دارد.

امین روستایی روز گذشته افزود: مصرف بنزین در همه شهرستان‌های این استان طی تعطیلات نوروز 1399 سقوط آزاد کرد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 51 درصد کاهش یافت.

وی اظهار کرد: آمار نشان می‌دهد درمجموع نرخ مصرف بنزین همه شهرستان‌ها در این مدت منفی و بی‌سابقه است.

روستایی با بیان اینکه آمار مذکور نشان از عمل به وعده مردم در راستای در خانه ماندن برای شکست کرونا دارد، اضافه کرد: میزان مصرف سوخت بنزین در سیزدهمین روز از سال جدید یعنی در روز طبیعت کم‌سابقه بود و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 67 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در نوروز امسال هیچ‌یک از جایگاه‌های عرضه سوخت تعطیل نبود، یادآور شد: تمامی 122 جایگاه عرضه فرآورده سوخت منطقه با رعایت اصول بهداشتی و ایمنی برای جلوگیری از شیوع بیشتر ویروس کرونا، شبانه‌روز فعال بودند و به مردم خدمت‌رسانی کردند.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه همدان عنوان کرد: در نوروز امسال 16 کارگروه چهار نفره متشکل از کارشناسان و بازرسان در 16 روز پشت‌ سر هم از جایگاه‌ها بازدید کردند تا این مراکز هرچه بهتر به شهروندان خدمات ارائه دهند.

وی افزود: در این بازدیدها وضعیت بهداشتی جایگاه و اپراتورها ازجمله ضد عفونی کردن مستمر تجهیزات، موجود بودن دستکش در کنار نازل‌ها، موجودی فرآورده، فعال بودن تمامی نازل‌ها، دوربین‌های نظارتی، وضعیت ایمنی و آماده به کار بودن کپسول‌های آتش‌سوزی کنترل و با پیگیری نواقص موجود رفع شد.

شناسه خبر 19397