شناسه خبر:29936
1399/7/19 15:58:47

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه برای افراد بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی جریمه‌های نقدی سنگین در نظر گرفته می‌شود، گفت: 6 شهرستان استان در وضعیت کاملاً پرخطر قرار دارد.
هوشنگ بازوند روز شنبه در ستاد کرونا استان اظهار کرد: 29 استان کشور در شرایط قرمز به سر می‌برند که در این میان وضعیت 12 استان در شرایط حادتری قرار دارد که متاسفانه کرمانشاه هم جزو آن‌ها هستند.
وی افزود: همچنین 45 شهرستان کشور در شرایط کاملا پرخطر قرار دارند که 6 شهرستان آن در استان کرمانشاه قرار دارد و این بسیار نگران‌کننده است.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: انتظار می‌رود مردم با حساسیت این پروتکل‌ها رعایت کنند زیرا اگر این وضعیت تداوم یابد هم کرمانشاه هزینه سنگینی را متحمل می‌شود و هم مجبور هستیم برای افراد بی‌توجه به پروتکل‌های بهداشتی جرایم سنگین نقدی در نظر بگیریم زیرا حفظ سلامت مردم برای ما مهم است.
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت نگران کننده کرونا در استان کرمانشاه، ملاقات‌های بیمارستانی ممنوع شده است و آرامستان‌ها هم بسته می‌شوند و تنها به افراد معدودی از صاحب عزا خدمات اجازه شرکت در مراسم خاکسپاری داده می‌شود.
بازوند با بیان اینکه در مهرماه امسال رکوردهای تعداد بستری و تعداد فوت در بحران کرونا شکسته شد، اظهار داشت: هم اکنون بیش از 50 درصد تخت‌های آی.سی.یو در استان کرمانشاه در اختیار بیماران کرونایی است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به دستور مقام معظم رهبری در زمینه در اختیار قرار گرفتن ظرفیت بیمارستان‌های نیروهای مسلح برای بیماران کرونایی، با توجه به ضرورت تعدادی از تخت‌های این بیمارستان‌ها در اختیار علوم پزشکی قرار می‌گیرد.
استاندار کرمانشاه یادآور شد: کرمانشاه یک کلانشهر با یک‌میلیون نفر جمعیت است و نمی‌توان بر این همه جمعیت نظارت کرد و انتظار داریم خود مردم به کمک کادر درمان بیایند و ما شاهد یک نظارت مردمی فراگیر برای رعایت پروتکل‌های کرونایی باشیم.
وی در ادامه به تعطیلی مدارس و آموزش‌ها از طریق شبکه مجازی اشاره و بیان کرد: 9 هزار دانش‌آموز استان ‌«تبلت» ندارند که اداره کل آموزش و پرورش با همکاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی باید تا آخر هفته جاری برای تهیه تبلت به نتیجه برسند.

شناسه خبر 29936