شناسه خبر:31808
1399/8/25 08:54:18
نماینده ولی فقیه در استان همدان تأکید کرد:

حفظ مرجعیت مساجد در محلات

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: در طرح همیاران محلات مسئولان شهرداری باید تلاش کنند تا مسجدمحوری در محلات حفظ شود و در حل مشکلات مردم مسجد به‌عنوان یک مرجع محسوب شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی ظهر روز شنبه در دیدار با اعضای کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به تدوین سند فرهنگی شهر همدان، اظهار کرد: آنچه در نوشتن سند فرهنگی باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم تا به واقعیت بیشتر نزدیک شویم، این است که اولویت‌های فرهنگی و اجتماعی شهر را به خوبی بشناسیم.

وی آسیب‌های موجود در عرصه خانواده، مسائل در رابطه با فرهنگ دینی و اعتقادات مردم را از موضوعاتی قابل بحث درخصوص سند فرهنگی دانست و گفت: باید با انجام مطالعاتی دقیق و با بهره‌گیری از کارشناسان خبره، این اولویت‌ها را شناسایی کنیم و سپس وظایف دستگاه‌ها و تشکل‌های مردمی را نسبت به آن تبیین کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: البته نوشتن یک سند جامع تاحدودی کاری مشکل است، بنابراین بهتر بوده که به‌عنوان مثال با مشخص کردن یک بازه زمانی کوتاه به تعدادی از اولویت‌های موجود به تناسب رسیدگی شود و بعد از آن مشغول نوشتن سند اصلی شویم.

وی با بیان اینکه افراد تشکیل‌دهنده این کارگروه شاید در همه ابعاد کارشناس نباشند، عنوان کرد: پیشنهاد می‌شود تا افرادی به‌عنوان متولی کار حضور داشته باشند و در هر موضوع و به تناسب افراد متخصص دعوت شوند و در نوشتن سند همکاری داشته باشند.

امام‌جمعه همدان در قسمتی دیگر از صحبت‌های خود به موضوع همیاران محلات اشاره کرد و گفت: در طرح همیاران محلات مسئولان شهرداری باید تلاش کنند تا مسجدمحوری در محلات حفظ شود و در حل مشکلات مردم مسجد به‌عنوان یک مرجع محسوب شود.

وی با تأکید بر آنکه این روند به فرهنگ اسلامی نیز نزدیک‌تر است، عنوان کرد: یکی از مواردی که شهرداری خصوصاً در فرهنگ‌سراهای شهر باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشد، فعالیت‌های قرآنی و دینی ما و تلاش برای رونق آن در فرهنگ‌سراهای سطح شهر است و نه در یک فرهنگ‌سرای خاص.

شناسه خبر 31808