شناسه خبر:33437
1399/9/22 10:02:29

سپهرغرب، گروه خبر: پنجشنبه گذشته ساختمان پلیس آگاهی کرمانشاه محل نمایش اقتدار دستگاه قضایی و انتظامی استان در دستگیری زورگیران خشن متعرض به بانوی کرمانشاهی در کوتاهترین زمان بود.

10 روزی می‌شود که انتشار کلیپی از تعرض زورگیران خشن به یک بانوی کرمانشاهی انعکاس گسترده ای در فضای مجازی داشته است.

لطمه به امنیت روانی افراد و ناامن نشان‌دادن جامعه از تبعات این قبیل اقدامات مجرمانه است که در این گونه موارد شهروندان انتظار دارند اقتدار پلیس و دستگاه قضایی را در برخورد و حتی پیشگیری مشاهده کنند.

چند روز گذشته خبر خوبی حکایت از دستگیری متهمان آن‌هم در صدها کیلومتر دورتر یعنی در استان‌های مرکزی و شمالی کشور داشت.

پنجشنبه گذشته نیز حیاط ساختمان پلیس آگاهی کرمانشاه عرصه نمایش این مجرمان دستبند به دست و اقتدار پلیس و دستگاه قضایی بود.

با اینکه اعلام شده بود زورگیران سه نفرند اما دو نفر دست بند به دست در حلقه مقامات انتظامی و خبرنگاران قرار داشتند.

یک نفر از این افراد که به ظاهر عامل اصلی ضرب و جرح بانوی کرمانشاهی بود بدون چشم بند حضور داشت، نفر دوم با چشم بند و از نفر سوم نیز خبری نبود.

بانوی کرمانشاهی که مضروب شده بود نیز حضور داشت تا از نزدیک شاهد دستبند عدالت بر دستان باند خشن زورگیری باشد.

وی در تشریح روز حادثه گفت: روز سه شنبه 11 آذر ماه ساعت 11 و نیم صبح بود که از منزل خارج شدم که یک دستگاه پراید جلوی پای من توقف کرد، در ابتدا فکر کردم که آدرس می‌خواهند اما به سرعت راننده همراه با اسلحه از ماشین پیاده شد و برای گرفتن کیف دستی ام به من حمله کرد و من هم در اثر ضربات بی هوش شدم.

او از دستگاه قضایی و انتظامی استان در دستگیری متهمان تشکر و گفت: دادستان کرمانشاه قول پیگیری شخصی پرونده و دستگیری متهمان را به من داد، برای همین اطمینان خاطر داشتم که این افراد زورگیر به زودی دستگیر می‌شوند.

 برخورد قاطعانه پلیس و دستگاه قضایی در انتظار مجرمان

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه نیز در جمع خبرنگاران گفت: ضاربان بانوی کرمانشاهی با اینکه از استان خارج شده بودند اما در طول یک هفته توسط پلیس آگاهی دستگیر شدند و الان هم شاهد خودنمایی دستبندهای سرد قانون بر دستان آن‌ها هستیم.

سردار علی اکبر جاویدان افزود: افرادی که در حوزه سرقت و سایر جرایم فعال هستند و تاکنون عبرت نگرفته اند بدانند که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با هیچ یک از این افراد تعارف نخواهد داشت.

وی تآکید کرد: این استان که قدم‌گاه شهدا و رزمندگان است نمی تواند جولانگاه قانون شکنان باشد و برخورد نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با آنها قاطعانه و تلخ خواهد بود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در پاسخ به این سؤال که آیا مجرمان سابقه دار حرفه ای برای جلوگیری از تکرار جرم کنترل می‌شوند یا خیر، بیان کرد: مجرمان براساس سوابقی که دارند به صورت راندومی تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

جاویدان افزود: این افراد نیز طی چند سال اخیر و در همین حوزه سابقه داشته و به کرات نیز توجیه شده اند اما متآسفانه عبرت نگرفته اند.

وی ادامه داد: این افراد حتی در محیط زندان توسط کارشناسان و حتی روحانیون نسبت به عواقب دنیوی و اخروی جرایمشان توجیه می‌شوند اما وقتی عبرت نمی گیرند در مراحل بعدی دستگیری باید منتظر برخورد سخت تر دستگاه قضایی باشند تا مایه عبرت سایرین بشوند.

شناسه خبر 33437