شناسه خبر:39661
1400/2/4 09:49:10
وجود 500 گونه گیاهان دارویی در کردستان

منابع طبیعی در کنار مردم است

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل منابع طبیعی کردستان گفت: دو هزار و 500 گونه گیاهی در استان شناسایی شده که 500 گونه آن دارای خصوصیات دارویی است.

سعدی نقشبندی در دیدار با فرماندار سقز اظهار کرد: بحث کشت گیاهان دارویی به‌دلیل ظرفیت کردستان بسیار با اهمیت بوده، زیرا دو هزار و 500 گونه گیاهی شناسایی شده که 500 گونه آن دارای خصوصیات دارویی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان با بیان اینکه شعار منابع طبیعی «با مردم و برای مردم» است، افزود: منابع طبیعی در کنار مردم است و نه برابر آنان.

نقشبندی افزود: منابع طبیعی سقز در زمینه اجرای طرح‌های آبخیزداری، توسعه فرهنگ زراعت چوب و حفاظت از عرصه، اقدام‌های خوبی انجام داده است و در این راستا امسال نیز برنامه‌هایی در دست اجرا دارد.

وی با اشاره به اینکه در منابع طبیعی باید همواره در راستای صیانت از مراتع و جنگل‌ها کار شود، عنوان کرد: حفاظت و صیانت از منابع طبیعی به‌تنهایی از عهده این اداره کل برنمی‌آید و مستلزم مشارکت جدی مردم است.

مدیرکل منابع طبیعی کردستان از مسئولان و مردم شهرستان سقز خواست: همچون گذشته این اداره را در راستای حفاظت از منابع طبیعی کمک کنند و بر جلوگیری از قطع درختان توسط افراد سودجو تأکید کرد.

   نقش منابع طبیعی در اقتصاد روستاهای سقز پُررنگ‌تر شود

فرماندار ویژه شهرستان سقز هم در این نشست بر اجرای طرح‌هایی که باعث رشد اقتصادی روستاها می‌شود، تصریح کرد.

کامیل کریمیان همچنین بر توجه به الگوی کشت مناسب جهت جلوگیری از فرسایش خاک در روستاها و حفاظت از جنگل و مراتع و همچنین منابع طبیعی که به‌عنوان معادن از آن بهره‌برداری می‌شود، تأکید کرد.

وی ادامه داد: منابع طبیعی باید بیش از گذشته بر مراتع خدادادی شهرستان نظارت داشته باشد و از تخریب منابع طبیعی توسط سودجویان جلوگیری کند.

شناسه خبر 39661