شناسه خبر:45880
1400/6/24 10:01:25
معاون کمیته امداد استان مرکزی اعلام کرد:

پیش‌بینی ایجاد 7450 فرصت شغلی برای مددجویان در استان مرکزی

سپهرغرب، گروه خبر: معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی گفت: امسال برنامه کمیته امداد استان فراهم کردن هفت هزار و 450 مورد فرصت شغلی است که حدود یک‌هزار و 800 مورد آن با همکاری کاریابی‌ها صورت خواهد گرفت.

مجید مشهدی با اشاره به اعتبارات پیش‌بینی‌شده برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان مرکزی، گفت: امسال اعتباری که بانک‌ها برای اشتغال مددجویان کمیته امداد استان قرار داده‌اند، 245 میلیارد تومان است که از محل بند ب تبصره 16 بوده و طی یک هفته گذشته تا به امروز 300 فقره با مبلغ 12 میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به مددجویان کمیته امداد پرداخت شده است.

وی افزود: یک‌هزار و 49 فقره به بانک با مبلغ 44 میلیارد تومان معرفی کردیم، سال گذشته از همین تبصره 16 از منابع بانکی 122 میلیارد تومان اعتبار داشتیم که این مبلغ امسال به 245 میلیارد تومان رسیده و نسبت به سال گذشته دو برابر شده است‌.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: در سال گذشته با توجه به پیگیری‌های صورت‌گرفته و همکاری بانک‌ها با سرانه 50 میلیون تومان حدود 98 درصد اعتبارات اختصاص‌یافته به کمیته امداد از سوی بانک‌ها را جذب کردیم، اما امسال براساس مصوبه شورای پول و اعتبار درصورتی که سقف وام‌ها به 100 میلیون افزایش پیدا کند و بانک‌ها این مبلغ را زودتر عملیاتی کنند، قطعاً می‌توانیم مثل سال قبل بالای 95 درصد اعتبارات را جذب کنیم.

مشهدی گفت: برنامه کمیته امداد استان برای امسال فراهم کردن هفت هزار و 450 مورد فرصت شغلی است که حدود یک‌هزار و 800 مورد آن با همکاری کاریابی‌ها صورت خواهد گرفت و مابقی از طریق تسهیلات و وام‌هایی خواهد بود که از طریق بانک‌ها پرداخت می‌شود. امیدواریم این مصوبه هرچه زودتر توسط بانک‌ها به شعب ابلاغ شود، ما هم سرعت معرفی به بانک‌ها را افزایش خواهیم داد که بتوانیم مثل سال گذشته بالای 95 درصد جذب اعتبار داشته باشیم.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: تمرکز ما در پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی و خُرد بوده است، اما در بحث فعالیت‌های کشاورزی، فعالیت دام سبک و سنگین و بحث طیور، متناسب با آن شغل، توانایی خانواده و مشاوره‌هایی که صورت می‌گیرد، طرح در رده‌های مختلف اجرا می‌شود.

وی افزود: سهم کمیته امداد شهرستان ساوه از کل منابع بانکی استان در بحث اشتغال‌زایی 27 میلیارد تومان است و تا به امروز براساس معرفی به بانکی که کمیته امداد شهرستان ساوه داشته، حدود 90 فقره با مبلغ چهار میلیارد تومان معرفی به بانک بوده و خوشبختانه تا به الان 34 فقره تسهیلات با مبلغ 1.5 میلیارد تومان از سوی بانک‌ها به مددجویان پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان مرکزی تصریح کرد: سقف تسهیلات پرداخت‌شده تا به امروز 50 میلیون تومان تعیین شده است و درصورتی که سقف تسهیلات به 100 میلیون تومان برسد، کار سرعت بیشتری خواهد گرفت.

شناسه خبر 45880