شناسه خبر:47447
1400/8/4 09:46:49

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: چهار سامانه توزین بار و نظارت امسال در جاده‌های این استان نصب شد.

«مهرداد جهانی» روز دوشنبه افزود: جاده‌های استان مرکزی مجهز به 27 سامانه هوشمند دوربین نظارت است که سه دستگاه آن با اعتباری بالغ‌بر هفت میلیارد ریال امسال در جاده‌های استان نصب و راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: این دوربین‌ها در محدوده تقاطع غیر همسطح با آزادراه ساوه- تهران، سه‌راهی تفرش در جاده فرمهین- آشتیان و جاده اراک- خنداب محدوده تقاطع روستای دهسد نصب و راه‌اندازی شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی با یادآوری نصب بیست‌وهفتمین سامانه دوربین نظارتی در جاده‌اراک- خنداب محدوده تقاطع روستای دهسد، گفت: این سامانه مهرماه امسال با اعتباری بالغ‌بر 200 میلیون تومان در این جاده نصب و راه‌اندازی شد.

جهانی اظهار کرد: دوربین‌های نظارتی با هدف ارتقای تردد ایمن در شبکه راه‌های استان مرکزی و بررسی برخط وضعیت ترافیکی و جوی این جاده‌ها توسط مرکز مدیریت اطلاعات راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان نصب شده‌ است.

وی تصریح کرد: در راستای کنترل هوشمند ترددهای جاده‌ای و افزایش سطح نظارت بر ناوگان حمل‌ونقل، امسال یک سامانه هوشمند توزین (wim) به چرخه سامانه هوشمند نظارتی این اداره کل اضافه شد تا با کنترل میزان حمل بار عبوری توسط ناوگان حمل‌ونقل کالا، از میزان خرابی راه‌ها به‌دلیل عدم رعایت توزین بار جلوگیری شود.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: یکی از علل خرابی آسفالت جاده‌های استان، رعایت نشدن میزان تناژ بار توسط ناوگان حمل‌ونقل کالا است که این مهم باعث فشار بیش از حد استاندارد به چرخ‌ها و جسم جاده‌ها شده و نصب سامانه‌های هوشمند نظارتی (wim) و شناسایی این تخلفات کمک شایانی به جلوگیری از خرابی راه‌ها می‌کند.

جهانی اظهار کرد: چهار سامانه هوشمند توزین بار اکنون در جاده‌های استان مرکزی وجود دارد که این دستگاه‌ها در فواصلی مشخص قبل از پاسگاه‌های پلیس راه نصب می‌شوند و تخلفات اضافه‌تناژ را شناسایی و به‌صورت برخط به پلیس راه اعلام می‌کنند.

شناسه خبر 47447