شناسه خبر:52571
1400/12/1 08:07:51

سپهرغرب، گروه خبر: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از حضور 36 گروه از جوانان نخبه در دومین دوره رویداد پیشگام در راستای کشف و شناسایی مشکلات اساسی محله‌های این استان و رفع آن‌ها خبر داد.

حجت‌الاسلام «محمدهادی نظیری» روز شنبه با اشاره به اینکه رویداد مذکور فرصتی برای جوانان نخبه، کنشگر و دغدغه‌مند جهت حل مسائل استان است، ابراز کرد: در دومین رویداد پیشگام 80 گروه از جوانان نخبه همدانی ثبت‌نام کردند که از این تعداد 36 گروه از سوی تیم ارزیاب پذیرفته و 6 گروه نیز از سال‌ گذشته اضافه شدند.

وی با اشاره به برگزاری رویداد پیشگام برای بار دوم در استان همدان، اظهار کرد: رویداد پیشگام به دنبال ظرفیت‌سازی و استفاده از استعدادهایی است که با فهم دقیقی از مسائل، می‌توانند ریشه‌یابی کنند و راهکار ارائه دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: این رویداد در دو مرحله‌ به‌صورت مقدماتی و پیشرفته انجام می‌شود که گروه‌های امسال مرحله مقدماتی و 6 گروه سال گذشته مرحله پیشرفته را طی می‌کنند.

حجت‌الاسلام نظیری با اشاره به اینکه دوره‌های برگزارشده برای گروه‌ها شامل بخش‌های علمی و آموزش است، خاطرنشان کرد: مربیان تجربه‌داری نیز در حل مسئله در کنار اعضای تیم هستند که تجربه حل مسئله در مشکلات ملی را دارند.

وی با بیان اینکه دومین دوره رویداد پیشگام در همدان از پنجم بهمن‌‌ماه شروع شده و تا 6 اسفندماه ادامه دارد، افزود: دو روز در هفته به‌صورت حضوری و مابقی هفته به شکل مجازی با حضور مربیان درحال برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اظهار کرد: این رویداد در یک میدان واقعی 16 روزه مسیر کامل حل مسئله، راهکار و شکل پیگیری آن از طریق مسئولان برای تحقق حل مسئله است و هر تیم شرکت‌کننده این مسیر را با کمک مربی طی می‌کند.

حجت‌الاسلام نظیری گسترش گفتمان کشف مسئله اساسی محله، منطقه و استان و رفع مشکلات آن‌ها را یک امر فرهنگی، تبلیغی و اجتماعی دانست و افزود: بسترسازی و فراهم آوردن این گفتمان از سوی اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان پیگیری و فرهنگ‌سازی می‌شود.

شناسه خبر 52571