شناسه خبر:53804
1401/1/17 09:02:38

سپهرغرب، گروه خبر: سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در ایام پایانی سال و تعطیلات نوروز 14 هزار و 547 تن کالاهای مورد نیاز و اساسی مردم شامل گوشت گرم و منجمد مرغ، برنج، شکر و روغن در استان توزیع شده است.

«غلامحسین تقوی» افزود: این میزان توزیع کالاهای اساسی در استان‌ نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی اظهار کرد: در خصوص تامین اقلام اساسی مورد نیاز ایام پایانی سال و تعطیلات عید نوروز میوه تنظیم بازاری هزار و 800 تن سیب و پرتغال توزیع شده که از این میزان هزار و 300 تن توزیع شده و 500 تن باقی مانده و در حال توزیع است.

تقوی خاطرنشان کرد: همچنین هشت هزار تن‌ برنج سهمیه داشتیم که پنج هزار تن توزیع شده و سه هزار تن در حال توزیع برای ایام ماه مبارک‌رمضان است.

وی ادامه داد: هزار و 900 تن شکر برای توزیع در مراکز صنفی و در بین خانوارها توزیع شده و در حال حاضر نیز با توجه به ماه مبارک رمضان و نیاز مردم به شکر در فروشگاهها و مراکز در نظر گرفته شده در حال توزیع است.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: مردم این اطمینان خاطر را داشته باشند که برای ماه مبارک رمضان از بابت شکر و روغن مورد نیاز مشکلی وجود ندارد به مقدار لازم و بیش از نیاز استان وجود دارد.

تقوی تصریح کرد: در حال حاضر سه هزار و 500 تن روغن برای استفاده صنفی و خانوار در نظر گرفتیم که توزیع شده و 95 تن روغن مربوط به صنف باقی مانده که برای ایام رمضان برای شیرینی پزی زولبیا و بامیه در حال توزیع است.

وی در رابطه با توزیع گوشت مرغ منجمدنیز گفت: هزار و 740 تن گوشت مرغ منجمد اسفند ماه و ایام تعطیلات نوروز توزیع شده است و این آمادگی را داریم هر وقت که لازم باشد توزیع مرغ منجمد را دوباره شروع کنیم.

به گفته وی همزمان با توزیع مرغ منجمد در استان حدود 6 هزار و 500 تا هزار و 600 تن مرغ گرم طی این ایام‌ توزیع شده است و با برنامه ریزی انجام شده هزار و 400 تن مرغ گرم نیز به استان‌هایی همچون تهران، کرج و خوزستان ارسال شد.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 30 درصد افزایش جوجه ریزی داشتیم افزود: با توجه به جوجه ریزی‌هایی که در بهمن و اسفند ماه انجام‌ شده در آینده نیز هیچ مشکلی از نظر کمبود مرغ در استان وجود نخواهد داشت.

تقوی اظهار داشت: در حال حاضر نیز در توزیع اقلام اساسی هیچ گونه مشکلی نداریم و فروشگاه‌های زنجیره ای و شبکه‌های توزیع سازمان تعاونی روستایی، تشکل‌ها و اتحادیه‌ها همه سراسر استان فعال بوده و به صورت هماهنگ تا دورترین نقاط استان این اقلام اساسی توزیع می‌شود.

سرپرست سازمان جهادکشاورزی استان همدان در رابطه با نظارت بر بازار و بازرسی‌های انجام شده از ابتدای واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی نیز گفت: از ابتدای طرح تاکنون بیش از 6 هزار و 700 مورد بازرسی انجام شده که این بازرسی‌ها در رابطه با صنوف، بازار، نانوایی‌ها و غرفه‌های عرضه میوه تنظیم بازاری بوده است.

تقوی تعداد تخلفات کشف شده در این مدت را 738 مورد با ارزش ریالی 520 میلیارد ریال عنوان کرد و ادامه داد: برای تمامی متخلفان پرونده قضایی تشکیل و برای رسیدگی به تخلفات پرونده‌های آنها به اداره کل تعزیراتی حکومتی ارسال شده است.

شناسه خبر 53804