شناسه خبر:54846
1401/2/11 09:07:05

سپهرغرب، گروه خبر: نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه واقعه بمباران نماز جمعه روز قدس همدان مورد غفلت قرار گرفته، گفت: ایجاد دیوارنگاره پاسداشت شهدای روز قدس اتفاقی خوب و اثرگذار است.

به گزارش سپهرغرب و به نقل از روابط عمومی شهرداری همدان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی در آیین رونمایی از اِلمان دیوارنگاره پاسداشت شهدای روز قدس همدان تأکید کرد: واقعه بمباران نماز جمعه روز قدس سال 61 در همدان که به امامت مرجع عالیقدر شیعیان حضرت آیت‌الله‌العظمی نوری همدانی برگزار بوده، یک رویداد ویژه تاریخی است که باید تبیین و تشریح شود.

وی با بیان اینکه حتی در برخی محافل حرفه‌ای نیز وقتی جزئیات این واقعه را توصیف می‌کنیم مخاطبان مرتبط شگفت‌زده می‌شوند، تصریح کرد: امروز ایجاد اِلمان شهری و ساخت نشانه‌های وقایع تاریخی برای زنده نگاه داشتن این ایام بسیار حائز اهمیت است که از تلاش مدیریت شهری برای فراهم آوردن بستر یادآوری و ماندگار شدن این وقایع قدردانی می‌کنیم.

امام‌جمعه همدان با اشاره به ظرفیت مطلوب جایگاه هنرمندان استان همدان در همه عرصه‌ها و رشته‌ها، خواستار ورود جدی آنان به بازآفرینی رویدادهای تاریخی استان همدان به سبک‌های مختلف هنری شد.

شناسه خبر 54846