شناسه خبر:83127
1403/3/9 15:08:30

استاندار همدان گفت: هرگونه نقل و انتقال، صلح و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است.

سپهرغرب، گروه - سمیرا گمار :

علیرضا قاسمی‌فرزاد روز سه‌شنبه در یازدهمین جلسه شورای مسکن استان که در سالن جلسات شهدای استانداری برگزار شد، عنوان کرد: هرگونه نقل و انتقال، صلح و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن ممنوع است.
وی سپس گفت: اگر متقاضیان آورده خود را تا پایان خردادماه واریز کنند، مشمول دریافت مسکن خواهند شد، در غیر این صورت مساکن واگذار خواهد شد؛ بنابراین سقف تعیین تکلیف تا پایان خردادماه خواهد بود.

استاندار همدان خطاب به فرماندار درگزین، ابراز کرد: آماده کلنگ‌زنی و واگذاری قطعات باشید.

وی سپس خواستار استفاده افراد زیر پوشش کمیته امداد دمق از پروژه این شهرستان شده و بر تسهیل شرایط تأکید کرد.

قاسمی‌فرزاد با تأکید بر بررسی شرعی و قانونی قیمت زمین مالک‌ها، گفت: نباید به کسی ظلم شود؛ از طرفی هم نباید کسی بخواهد بیشتر از حق خود دریافت کند! تیم‌های مختلف کارشناسی موظفند این موضوع را بررسی کرده و نظرشان را اعلام کنند تا حق شخصی ضایع نشود.

وی بیان کرد: اگر تسهیلات شرایط و اعطای امتیاز با قانون و مصوبات دستگاه‌های نظارتی مغایرت نداشته باشد، بنده موافق هستم.

استاندار همدان درخصوص شهرستان تویسرکان نیز اعلام کرد: فرماندار این شهرستان با دستگاه‌های ذی‌ربط جلسات لازم را گذاشته و جزئیات در آنجا مورد بررسی قرار بگیرد.

قاسمی‌فرزاد با این بیان که ما به دنبال بهانه برای ایجاد مانع پیش روی مردم نیستیم، متذکر شد: اتفاقاً ما به دنبال بهانه‌ایم تا بتوانیم هرچه بیشتر شرایط را تسهیل و امکان واگذاری را فراهم کنیم.

وی با اشاره به فعالیت تعاونی‌ها، گفت: حدود و ثغور فعالیت این تعاونی‌ها را مشخص کنید تا در همان محدوده تعهدات خود را انجام دهند.

* شهادت رئیس‌جمهور اخلالی در پیشبرد کارها ایجاد نمی‌کند

استاندار همدان در بخش دوم سخنان خود با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر اینکه خللی در اداره امور کشور پیش نخواهد آمد، بیان کرد: وظیفه ذاتی همه ما کمک به برگزاری انتخابات پُرشور در پی ضایعه شهادت رئیس‌جمهور است؛ اما باید به انجام کارهای دیگر هم توجه کرده و با قدرت امور را پیش ببریم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: طبق تأکید دکتر مخبر سرپرست محترم ریاست‌جمهوری در طول ایام انتقال دولت، سایر امور باید با قوت و قدرت دنبال شود.

وی عنوان کرد: انجام وظایف در دولت مردمی تعطیلی ندارد، همان‌طور که رئیس‌جمهور شهید از مسیر خدمت‌رسانی به مردم شریف ایران اسلامی منحرف نشده و در این راه به شهادت رسید.

استاندار همدان با این بیان که نباید منتظر بنشینیم تا ببینیم چه خواهد شد، تصریح کرد: اتفاقی نخواهد افتاد؛ خدمت ادامه دارد و ما همه باید در مدار خدمت‌گزاری مردم باشیم.

قاسمی‌فرزاد در خاتمه با این بیان که هر شخصی با رأی مردم انتخاب شود وجودش برای کشور مغتنم خواهد بود‌، گفت: توقع‌ها از مسند ریاست جمهوری بالا رفته و همه ما در این مسیر وظیفه خدمت‌گزاری خالصانه داریم تا امور کشور به نحو احسن پیش رود.

* بانک‌ها مشکلی درخصوص پرداخت تسهیلات ندارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز با اشاره به پروژه قروه، گفت: 218 واحد بوده که 150 واحد در قالب مسکن مهر تحویل شده و بالای 80 درصد پیشرفت داشته است.

مسعود رضایی با اشاره به اینکه مشکل خاصی درخصوص پرداخت تسهیلات نداریم، خاطرنشان کرد: اگر متقاضیان واجد شرایط باشند، از تسهیلات یارانه‌ای بهره‌مند خواهند شد که البته مستلزم این است که تاکنون از تسهیلات دولتی استفاده نکرده باشند.

وی با اشاره به اینکه پروژه درگزین جزء یک‌هزار و 503 واحد تعریف‌شده ما نبوده، تصریح کرد: پروژه 176 واحدی کرفس مشکلی ندارد، فقط یک لوله‌کشی از داخل زمین‌ها انجام شده که چون دولتی است، منتظر رفع این مشکل هستیم تا کار آغاز شود.

* تکمیل 90 واحد در فامنین

فرماندار فامنین نیز با بیان اینکه از پروژه اهرم ایرانیان 90 واحد به‌صورت صددرصدی تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده، عنوان کرد: مابقی پروژه که 338 واحد است، 40 تا 50 درصد پیشرفت دارد.

سیدروح‌الله حسینی خاطرنشان کرد: مسکن مهر فامنین از رکود خارج شده و واگذاری واحدهای تکمیل‌شده با قیمت منطقه‌ای انجام خواهد شد.

وی اذعان کرد: در دو هکتار از زمین‌ها نیز 62 قواره تفکیک شده و مجموع افراد واجد شرایط طرح جوانی جمعیت 25 نفر هستند که به‌زودی قرعه‌کشی تحویل انجام خواهد شد.

* بنیاد مسکن در پرداخت تسهیلات مساعدت کند

کمیل خواستان، فرماندار درگزین نیز با بیان اینکه دلیل بلاتکلیفی برخی واحدها عدم مراجعه متقاضیان بوده، عنوان کرد: اگر تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار بگیرد 70 واحد باقی‌مانده تعیین تکلیف خواهد شد؛ این امر نیز مستلزم حمایت بنیاد مسکن است.

* ساخت 1000 واحد مسکن روستایی در دو سال گذشته

فرماندار رزن نیز گفت: در دو سال گذشته یک‌هزار واحد در حوزه مسکن روستایی ساخته شده که تلاش خود را برای افزایش این تعداد به کار خواهیم بست.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اذعان کرد: مسکن مهر دمق واگذار شده و مشکلی ندارد؛ در فاز یک 94 واحد درحال احداث بوده و بالای 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در فاز دوم پروژه‌ 336 واحدی درحال انجام است.

وی با این بیان که نیاز شهرستان دو هزار و 332 واحد است، افزود: طرح تفصیلی شهر تصویب شده و با بازبینی مشکلی که در یک بخش به‌دلیل رودخانه وجود دارد، حل خواهد شد.

فرماندار رزن با این بیان که در بخش جوانی جمعیت نیز مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: از پروژه 80 واحدی دمق هم 66 واحد بالای 50 درصد پیشرفت داشته است.

* 15 هکتار زمین آماده واگذاری است

مسلم غلامی، فرماندار کبودراهنگ نیز ابراز کرد: 15 هکتار زمین آماده واگذاری بوده و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

* هفته آینده کلنگ تفکیک زمین‌ها را به زمین خواهیم زد

مجتبی فیض‌الهی، فرماندار بهار نیز در این جلسه با بیان اینکه انتقال سند و موافقت با طرح تفکیکی انجام شده، عنوان کرد: هفته آینده کلنگ تفکیک زمین‌ها را به زمین خواهیم زد.

* ثبت‌نام برای پروژه فرهنگیان مشکلی ندارد

فرماندار اسدآباد نیز با اشاره به پروژه 14 هکتاری فرهنگیان، اذعان کرد: خوشبختانه مشکل حل شده و شرکت تعاونی درحال ثبت‌نام 600 نفر است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

حسین‌علی شرکائی افزود: پروژه 14.5 هکتاری جنب بیمارستان نیز منتظر تأیید مالکیت و گرفتن سند تک‌برگ از سوی اداره‌ کل راه‌ و شهرسازی است.

وی افزود: در شهر آجین متقاضیان به حد نصاب نرسیده‌اند و به محض اینکه تعداد به حد نصاب برسد، کار را آغاز خواهیم کرد.

* 600 نفر در انتظار واگذاری زمین جوانی جمعیت

فرماندار نهاوند نیز گفت: پروژه 820 واحدی این شهرستان خوشبختانه مشکلی ندارد.

ضرغام احمدوند تصریح کرد: درخصوص پروژه جوانی جمعیت 600 نفر منتظر واگذاری زمین هستند.

وی با اشاره به اینکه با واگذاری 16 هکتار دیگر هیچ‌گونه مشکلی در شهرستان نخواهد بود، سخنانش را به پایان برد.

* الحاق زمین در حریم شهر سامن

فرماندار ملایر نیز با اشاره به اینکه درخصوص سامن 25 نفر تکمیل وجه کرده‌اند، عنوان کرد: در حریم شهر سامن یک زمین وجود دارد که اگر تهاتر صورت بگیرد، می‌توان آن را برای افزایش واحدها آماده‌سازی کرد.

سلمان اسماعیلی یادآوری کرد: متقاضی واجد شرایط در اسلامشهر در حوزه مسکن ملی وجود نداشت، اما درخصوص طرح جوانی جمعیت اقدامات لازم برای متقاضیان انجام شده است.

* ضرورت مقاوم‌سازی مسکن روستایی

مسلم مخفی، فرماندار همدان نیز با اشاره به اینکه مقاوم‌سازی مسکن روستایی مرکز از سایر شهرستان‌ها عقب‌تر است، گفت: این مسئله در بخش شراء حادتر بوده و نیازمند مساعدت بنیاد مسکن هستیم.

شناسه خبر 83127