شناسه خبر:55451
1401/2/28 09:19:38

سپهرغرب، گروه خبر: برنامه تلویزیونی ماه عاشقی ویژه سحر‌های ماه مبارک رمضان که هر سحر به مدت 50 دقیقه به صورت زنده از شبکه استانی همدان تهیه و پخش می‌شد در ارزیابی سیمای استان‌ها صدا و سیما در بین تمامی مراکز حائز امتیاز 80 شد.

یکی از ابتکارات منحصر به فرد این مرکز در این برنامه تلویزیونی حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و دعا خوانان، همچنین نماز جماعت صبح هر روز در یک مسجد به‌صورت پخش زنده در این برنامه بود.

گفتنی است ارتباط زنده با کارشناس احکام و پاسخگوئی به سوالات بینندگان، تغذیه در ماه مبارک،تفسیرنهج البلاغه، درس اخلاق قرائت دعای سحر در استودیو از بخش‌های برنامه ماه عاشقی بود.

سرپرست صداوسیمای مرکز همدان دراین باره گفت: استان همدان دارای ظرفیت‌های مذهبی بالایی است و یکی از رسالت‌های رسانه ملی و استانی، انعکاس و معرفی مساجد و فعالیت‌های معنوی و فرهنگی آن در برنامه‌های مختلف رادیویی تلویزیونی و خبری است.

«کیوان الوندی» اظهار داشت: در ایام ماه مبارک رمضان و در برنامه‌های مختلف به خصوص در سحر‌های معنوی، مداحان و دعا خوانان در استودیو به خواندن مناجات و دعای سحر پرداختند تا لحظه معنوی در لحظات سحر گاهی برای هم استانی‌ها ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: افتخار پخش مستقیم هر روز نماز جماعت صبح مساجد مختلف شهر برای اولین بار در سحر‌های ماه مبارک نصیب شبکه استانی همدان شد.

شناسه خبر 55451