شناسه خبر:55833
1401/3/5 09:10:54

سپهرغرب، گروه خبر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار از آغاز مبارزه با پوره سن گندم در این شهرستان خبر داد و گفت: از اواسط اردیبهشت‌ماه میانگین پوره‌های سن در مزارع گندم به مرز هشدار رسیده و کار سم‌پاشی مزارع شروع شده است.

عبدالحسین اکبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بیش از 21 هزار هکتار از مزارع گندم شهرستان بهار در مرحله مادری با سن غلات مبارزه شده است، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در مرحله پوره این سطح به 25 هزار هکتار برسد.

وی با اشاره به شرایط خاص آب‌وهوایی در سال جاری و بالا رفتن ناگهانی دمای هوا و محدودیت زمان مبارزه با سن گندم، تصریح کرد: ضروری است کشاورزان هرچه سریع‌تر نسبت به سم‌پاشی مزارع خود با سموم حشره‌کش اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار تأکید کرد: از اواسط اردیبهشت‌ماه میانگین پوره‌های سن در مزارع گندم شهرستان به مرز هشدار رسیده و کار سم‌پاشی شروع شده است.

وی با بیان اینکه شبکه مراقبت سن گندم با بیش از 25 نفر از کارشناسان مسئول پهنه، تولیدات گیاهی و کلینیک‌های بخش خصوصی شهرستان بهار تا پایان مبارزه با پوره سن گندم فعال است، افزود: این شبکه به‌منظور انجام توصیه‌های فنی و حفاظت محصول از آفت سن آماده ارائه خدمت به گندم‌کاران این شهرستان است.

اکبری نصب بنر در میادین اصلی بخش‌ها، انتشار اطلاعیه و اخطاریه در فضای مجازی و اطلاع‌رسانی چهره به چهره و ارسال پیامک را ازجمله اقدامات انجام‌شده برای مبارزه با سن گندم در سطح مزارع اعلام کرد.

شناسه خبر 55833