شناسه خبر:85189
1403/5/4 15:34:16

فرماندار همدان با بیان اینکه پروژه 11 هزار واحدی کوی پرواز در همدان به‌طور میانگین 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: از بنیاد مسکن و اداره راه و شهرسازی استان تسریع در اجرای پروژه های‌ مسکن را انتظار داریم تا مشکل مردم در این حوزه رفع شود.

مسلم مخفی اظهار کرد: تأمین مسکن از نیازهای ضروری شهروندان است و قبل از آغاز دولت سیزدهم با وجود تکلیف قانونی در مورد تأمین این مهم کم‌کاری شد و در دولت سیزهم این موضوع در دستور کار دولت قرار گرفت و رئیس‌جمهور ورود جدی به آن داشت.

وی بیان کرد: نخستین مشکل در مورد مسکن، تأمین زمین بود که از شاخصه‌های مهم قیمت آن بود؛ به‌دلیل اینکه در شهرها زمین کافی نداشتیم و زمین‌های جدید به آن‌ها الحاق نشده بود، به‌شدت دچار مشکل بودیم و زمان زیادی برای تأمین زمین صرف شد.

فرماندار همدان گفت: درحال حاضر 153 هزار هکتار زمین در شهر همدان برای ساخت مسکن فراهم شده و به‌طور کلی در همدان 43 پروژه مسکن شامل 12 هزار و 890 واحد مسکونی درحال ساخت است و یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های شهر همدان، پروژه 11 هزار واحدی کوی پرواز بوده که این پروژه در شهرک تازه‌تأسیس پرواز در کنار فرودگاه همدان درحال ساخت است.

مخفی افزود: پروژه کوی پرواز در بخش‌های مختلف پیشرفت‌های متفاوتی دارد؛ در برخی زون‌های کوی پرواز 45 درصد پیشرفت فیزیکی و در برخی زون‌های دیگر در حد 13 درصد پیشرفت را شاهد هستیم که این شهرک به‌طور میانگین 21 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: پروژه 690 واحدی حصار حاج‌شمسعلی از دیگر پروژه‌های شهر همدان است که حدود 77 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اخیراً نیز 200 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرح به حساب بنیاد ملی مسکن انقلاب اسلامی واریز شده است؛ امیدواریم بنیاد مسکن و راه و شهرسازی استان سرعت اجرای پروژه‌ها را بیشتر کنند تا مشکل مردم در این حوزه حل شود.

فرماندار همدان با اشاره به دیگر پروژه همدان در حوزه مسکن در حصار حاج‌شمسعلی، اظهار کرد: پروژه 120 واحدی این حصار به اتمام رسید و آماده واگذاری به مردم است.

مخفی اعلام کرد: پروژه 480 واحد فرهنگیان در جنب دانشگاه پیام نور همدان از دیگر پروژه‌های شهر است که مشکلاتی داشت و اکنون مشکلات درحال برطرف شده و روال سرعت گرفته است.

وی گفت: همدان در حوزه مسکن که از وعده‌های دولت سیزدهم بود، به‌خوبی ورود یافته است و تاکنون 152 جلسه مسکن در استان برگزار شده است؛ 716 قطعه زمین در استان به واجدین شرایط جوانی جمعیت واگذار شده و بنای دولت بر این است که پروژه‌های مسکن را تا آخرین روز پیگیری کند. ضمن اینکه به‌طور قطع دولت چهاردهم هم برای مسکن مردم برنامه دارد و نهضت ملی مسکن را که پروژه نظام هست، ادامه می‌دهد تا به نتیجه برسد.

فرماندار همدان با تأکید بر اینکه دولت سیزهم به موضوع مسکن تکلیف‌مدارانه نگاه کرد، افزود: در شورای مسکن استان و شهرستان رویکردمان آماده کردن شرایط و رفع موانع بود تا مردم و پیمانکاران به‌راحتی در حوزه ساخت مسکن ورود کنند؛ از این پس اگر دولت چهاردهم بخواهد در حوزه مسکن ورود یابد، مسئله تأمین زمین حل شده است.


منبع: خبرگزاری تسنیم

شناسه خبر 85189