شناسه خبر:58727
1401/5/22 11:14:34

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی گفت: امسال حدود سه هزار و 300 میلیارد تومان بودجه به استان کرمانشاه اختصاص یافت که رقم قابل توجهی است.

«محمد رشیدی» ضمن تبریک هفته خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهید محمود صارمی، با اعلام اینکه طبق جداول موجود در سازمان برنامه بودجه این امر قابل اثبات است، افزود: امکان هیچ‌گونه دست‌کاری در اعتبارات اختصاص‌یافته به استان‌ها وجود ندارد، زیرا سازمان برنامه بودجه به‌دقت ناظر بر این امر است.
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه اخیراً شایعاتی در فضای مجازی در ارتباط با کاهش بودجه، انتقال شرکت نفت و گاز و تقسیم استان کرمانشاه درحال انتشار است، توضیح داد: این مطالب کاملاً کذب بوده و در جهت اهداف خاصی منتشر می‌شود و از مردم می‌خواهیم به این شایعات توجه نکنند.
رشیدی با اعلام اینکه شایعه انتقال شرکت نفت و گاز غرب به استان ایلام کاملاً کذب است و دولت هیچ تصمیمی در جهت انتقال این شرکت نگرفته است، خاطرنشان‌کرد: انتقال این شرکت به ایلام قابل اجرا نیست و هیچ شرکت جدیدی در ایلام طبق قانون سازمان برنامه بودجه نمی‌تواند تأسیس شود.
عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه ادامه داد: شایعه دیگر تقسیم استان کرمانشاه به دو استان است که افرادی بدون تحقیق از روند جداسازی و موانع قانونی بر سر راه این اتفاق، اقدام به نشر آن کرده‌اند که متأسفانه باعث تشویش اذهان عمومی شده است.
رشیدی گفت: جغرافیای طبیعی که شامل رشته‌کوه‌ها، رود و رودخانه‌ها و تمامی موانع طبیعی که در استان کرمانشاه واقع شده و عوامل انسانی که براساس آن تعداد افراد، دین و مذهب آن‌ها و مسائلی از این‌دست سنجیده می‌شود، هیچگاه این اجازه را نمی‌دهد که استان به دو بخش تفکیک شود.
عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به‌اینکه وظیفه نمایندگان قانون‌گذاری و پیگیری مصوبات مجلس از طریق مدیران ملی و استانی است، تأکید کرد: متأسفانه عده‌ای با اهداف نامشخص تصمیم دارند مردم را از خدمت‌گزاران خود ناامید و شائبه‌هایی مبنی بر اختلاف بین نمایندگان مطرح کنند که هیچ عاقبتی جز متضرر شدن مردم در پی ندارد.
رشیدی در بخش پایانی سخنانش خبرنگاران را مهم‌ترین عاملان مطالبه‌گری و احقاق حقوق مردم دانست و گفت: مهم‌ترین وظیفه خبرنگاران، تلطیف فضای کشور و مقابله با شایعات بی‌اساس است و طبق دستور مقام معظم رهبری در جهت تبیین خدمات نظام به مردم، می‌بایست کوشا باشند.

شناسه خبر 58727