شناسه خبر:60825
1401/7/12 09:06:31
رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی:

حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ‌زده برقرار شود

سپهرغرب، گروه خبر: رئیس مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس شورای اسلامی خواستار برقراری مجدد حق مناطق جنگی در احکام کارکنان استان‌های جنگ زده به‌ویژه در ایلام شد.

علی‌اکبر بسطامی در چهارمین جلسه شورای‌عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت کشور با حضور رئیس جمهور و جمعی از مسئولان ارشد لشکری و کشوری با اشاره به جایگاه ویژه بنیاد شهید و امور ایثارگران و شورای فرهنگ عمومی در ترویج فرهنگ شهادت و ایثار اظهار کرد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مقام و منزلت شهدا باید به‌صورت گسترده و با نصب المان و یادمان در معرض دید همگان قرار گیرد تا مردم ایران اسلامی بیش از پیش یاد، نام و راه شهدا را سرلوحه امورات خود قرار دهند.
وی در ادامه بر تکمیل المان‌های شهدا در سطح شهرستان‌های استان تأکید کرد و افزود: با آغاز فعالیت دولت انقلابی سیزدهم و نیروهای جهادی و انقلابی، می‌توانیم برخی از مشکلات فرهنگی جامعه را با هم‌فکری خانواده شهدا و ایثارگران برطرف کنیم.
دبیر اول فراکسیون ایثارگران با اشاره به اینکه 6 استان مرزی کشور در جنگ تحمیلی هدف بمباران و موشک باران رژیم بعث بودند، یادآور شد: برقراری حق مناطق جنگی در احکام کارکنان این استان‌های جنگ‌زده، کمترین کاری است تا قدردان ایثارگری و رشادت آن‌ها در زمان جنگ باشیم.
بسطامی ادامه داد: تمامی مسئولان و کارگزاران قوای سه‌گانه باید مراقب باشند با تصمیمات عجولانه و غیرکارشناسی، معیشت بخش عظیمی از جامعه را تحت تاثیر قرار ندهند و بدون بررسی تمام جوانب مسائل، زندگی اقشار حقوق‌بگیر را به سمت متلاشی شدن سوق ندهند و سبب بروز نارضایتی‌های اجتماعی نشوند.
وی تأکید کرد: وزارتخانه‌ها به‌عنوان مجموعه مادر با ارائه دستورالعمل‌های مناسب نسبت به اجرای برنامه‌های متناسب با ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در زیر مجموعه‌های خود اهتمام لازم را داشته باشند.
عضو منتخب مجلس یازدهم در شورای‌ عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت همچنین با اشاره به حماسه عظیم کنگره اخیر اربعین و هم‌چنین جایگاه ویژه مردم ایلام در تاریخ انقلاب، اضافه کرد: استان ایلام که امروز به‌عنوان شاهراه اربعین پذیرای خیل میلیونی زائران عتبات عالیات است، مردم آن نیز در دوران دفاع مقدس در خط مقدم دفاع از کیان، آب و خاک کشور انجام وظیفه کردند و اکنون لازم است به‌عنوان منطقه جنگی از مزایای مندرج در قوانین موضوعه کشور به بهترین نحو بهره‌مند شود.
بسطامی خاطرنشان کرد: ظرفیت مرز بین‌المللی با کشور عراق، منابع عظیم نفت، گاز، کشاورزی و همچنین مردم انقلابی و همیشه در صحنه ایلام لزوم توجه ویژه به استان ثروتمند اما محروم ایلام را بیش از پیش نمایان می‌سازد.

شناسه خبر 60825